Suurbritannia parlamendi teaduse ja tehnoloogia komitee aruandest selgub, et sotsiaalmeedia ettevõtete tingimused on liiga pikad ja keerulised, vahendas BBC.

Parlamendiliikmete sõnul ei pruugi kasutajad olla teadlikud sellest, kuidas nende andmeid kasutatakse veebilehtedel ja äppidel.

Komitee arvates näeb iga mõistlik isik vaeva pika privaatsuspoliitika läbitöötamisega ning nende hinnangul sarnaneb selliste pikkade dokumentide haardes olemine Shakespeare’i lugemisega.

Samuti leitakse, et sotsiaalmeedia firmade reeglid on loodud pigem USA kohturuumides kasutamiseks ja kaitsmaks firmasid õiguslikes tegevustes, kui informatsiooni edastamiseks.

Facebook avaldas hiljuti uuendatud kasutajatingimused, mida ettevõtte väitel on lihtsam ja kergem lugeda. Firma sõnul on nad võtnud kuulda inimesi, kes on palunud neil paremini selgitada, kuidas nad saavad ja kasutavad kasutajate kohta käivat informatsiooni.

Samas on ka Twitter selgitanud oma blogis andmete kasutamist. Sellest selgub, et firma kogub infot nende kasutajate telefonides olevate äppide kaudu, et jagada kasutajale kohaldatud teavet, millest see võib huvitatud olla.

Teaduse ja tehnoloogia komitee aruandest selgus, et probleem on äppidega, mis nõuavad infot, kuid mida ilmselgelt ei kasutata teenuse pakkumiseks. Seega peaks ettevõtetel olema suurem vastutus selgitada, miks neil on vaja kasutajainfot koguda.