Fiat tõmbab vööd koomale, kuid autotööstusest esialgu ei loobu. Nii kõlab lühidalt Fiati juhtkonna otsus reedesel koosolekul, kus avalikustati ka firma 2002 aasta kahjum - ligi 4 miljardit eurot. Kahjum on suurim, mida ka lennundust, energeetikat, kindlustust ja telekommunikatsiooni hõlmav Torino tööstuskontsern eales näinud on. Fiat Groupi kahjum on aga tingitud ennekõike autotööstuse kriisist.

Fiati kinnitas ametlikult firma uueks tegevjuhiks ka Umberto Agnelli, kes on kuu aja eest 81-aastaselt surnud legendaarse Fiati patriarhi Gianni Agnelli noorem vend ja samuti Fiati asutanud Giovanni Agnelli lapselaps.

Kolm aastat tagasi müüs Fiat viiendiku firmast maailma suurimale autotootjale General Motors, kellel on eelisõigus ülejäänud osa firmast tuleval aastal omandada. Analüütikute hinnangul pole aga kindel, kas USA autogigant suures kahjumis ettevõtet osta soovib. Uutest partneritest eilsel Fiati juhatuse koosolekul juttu polnud.

Umberto Agnelli ei välista aga kokkulepet General Motorsiga, kuid mõlema poole huvid peavad olema kaitstud:

“Minu eesmärgiks on General Motorsi ja Fiati vahel välja töötada partnerlusprogramm, mille puhul mõlema poole huvid kaitstud oleks,” kinnitas Agnelli.

Eelseisva pooleteise aasta jooksul lubab Fiat autotööstusse investeerida 5 miljardit eurot. Enamik sellest raha loodetakse saada kahe Fiati haruettevõtte, lennundusfirma Fiat Avio ja kindlustusettevõtte Toro müügist.

Samas lubab Umberto Agnelli, et lähikuudel tulevad välja ka mitmed uued sõiduautode mudelid, näiteks uus Lancia Y, Fiat Punto ja teised ennekõike Itaalia turule suunatud sõidukid.

Itaalia ajakirjanduses on olnud juttu, et Umberto ootas aastakümneid võimalust perekonna firma etteotsa astuda, kuid kaheksa aasta eest, mil 30 aastat Fiati tegevjuht olnud Gianni pensioni ikka jõudis, nimetas ta Fiati juhi hoopis väljastpoolt perekonda. Nii on väidetud, et Umberto ei andestanud seda oma vennale viimase hetkeni ja pole seega eriti huvitatud ka võlgades autotööstuse päästmisest. Umberto kinnitab aga nüüd, et usub üle sajandi perekonnale kuulunud Fiatisse:

“Kui mu vend viimaks juba väga haige oli, küsis ta, kas võtan firma juhtimisega kaasneva vastutuse enda kanda,” sõnas Agnelli. “Mul tekkisid mõned kahtlused. Siis aga läksin tema juurde ja ütlesin, jah, ma teen seda. Ta oli väga rahul. Nüüd suhtun ma endale võetud vastutusse väga lootusrikkalt.“

Firma 1899. aastal asutanud Agnellide perekond kontrollib hetkel umbes kolmandikku Fiatist, mis toob Itaaliale 5 protsenti riigi sisemajanduse kogutoodangust.