„Ka toona tegime plaane, need ei pidanud, kuid kannatasime ära. Maailmamajanduses toimuv muudab veelgi keerulisemaks plaanide tegemised. Kuid täna on meil 70 protsenti järgmise aasta käibest juba lepingutega kaetud,“ sõnas Berman.

BLRT gupis on täna üle 70 firmat kuues riigis, kus töötb üle 4000 inimese. „Laevaehituses algas meie firma ajalugu 100 aastat tagasi sõjalaevade ehitusega. Klaipedas toodetakse täna meie suuremaid laevu, alumiiniumaluseid toodame Talinnas,“ sõnas Berman.

„Eelmisel aastal kasvas tellimuste maht enam kui kaks korda. Laevaehituses ei olnud varem nii sügavat kriisi olnud kui 2008. aastal meid lõi. 2009. aastal ei kirjutatud tänu sellele alla ühtegi laevaehituslepingut. 2012. aastal on meil plaan oma laevaehituse käivet umbes 18 protsenti suurendada,“ mainis Berman.

Berman näeb suurt arengut laevaehitajatele avameretuuleparkide ehituses, milleks läheb tarvis suuri eritüübilisi aluseid.

„Meil on täna 70 protsenti järgmise aasta käibest juba lepingutega kaetud. Samas ei või milleski kindel olla, sest maailmaturul võib toimuda muutusi, sest nii mõnigi ettevõte on juba täna viinud oma tootmise Aasiasse, Lõuna-Koreasse näiteks. BLRT, mis on 80 protsenti ekspordile suunatud on peamiselt mõjutatud Põhjamaade majandusest, vähem aga Eesti omast,“ sõnas Berman.

BLRT börsile mineku kohta sõnas Berman, et pidevalt kutsutakse, kuid kiiret ei ole kuskile.

„Meid ikka kutsutakse börsile, kuid otseselt meil seda vaja ei ole. Meie reputatsioon laenuandjate hulgas on hea ning investeeringuteks saame pankadest raha headel tingimustel alati. Meil ei ole vaja minna börsile, et oma mõtete katteks suurt summat raha leida. 2008. aasta järel, mis oli meie edukaim aasta, olime kriisi sisenedes rõõmsad, et ei läinud börsile. Ma ei ütle, et me kunagi börsile ei mõtle, kuid hetkel pole selleks vajadust,“ sõnas Berman.