Forbes Eesti: kolm eestlast tahavad rattamaailmas revolutsiooni

 (75)

Forbes Eesti: kolm eestlast tahavad rattamaailmas revolutsiooni
Chop-e .Forbes Eesti

Tesla on muutnud autode olemust, Harley-Davidson soovib olla esikohal elektrimootorrataste vallas. Kolm eestlast tahavad midagi sarnast saavutada oma jalgratastega.

Ühel päikeselisel kevadpäeval leidis Ülemiste keskuse lähedal aset chopper’i-omanike kokkusaamine. Suured, habetunud ja ohtliku ilmega mehed imetlesid parasjagu üksteise mootorrattaid, kui nende lähedal jäid seisma kaks julget eestlast, kelle sõidukid nägid välja,
nagu oleks need pärit multifilmist. Tegemist oli Chop-e esimese katsesõiduga − elektrisõiduk, mis on midagi jalgratta ja mootorratta vahepealset.

30-ndates eluaastates Allan Rosenberg, Dmitri Kovaltšuk ja Jevgeni Agnevshikov on astunud suure sammu edasi ja pannud aluse elektroonilistele sõidukitele. Tegemist on e-mootorratastega, mille eeskujudeks on BMW, Harley-Davidson ja Honda. Kõikjal on näha traditsioonilisi sõiduvahendeid, millel on integreeritud elektrimootor, kuid Chop-e on leidnud niši, kus puudub otsene konkurents. Sõiduk näeb välja, nagu chopper, kuid see liigitatakse jalgrataste hulka.

Alguses ei olnud see mõeldud äriideena. Dmitri soovis endale ehitada elektrijalgratta, mis erineks teistest turul olevatest sõidukitest. „Ma helistasin selle aasta 1. aprillil Allanile ja rääkisin talle oma ideest. Ta tuli külla ja seitsme minutiga oli sündinud disain. 21. aprilliks oli valmis esimene raamitoru,” meenutab Dmitri ja lisab, et kaheksa päeva hiljem väljus garaažist esimene eksemplar. Pärast paaritunnist katsesõitu ja mootorratturite kokkusaamist mõistsid nad, et pole ainukesed, kes soovivad seda uut elektrilist sõidukit. Järgmiste rataste valmistamiseks said nad rahalist toetust kolmandalt omanikult Jevgeni Agnevshikovilt.

Esimesed kuus ratast valmistati garaažis, kuid nad ei soovi sarnaneda Discovery sarja „American Chopper” tegelastega. Nad tahavad käsitöö tasandilt edasi liikuda ja alustada tööstuslikku tootmist. Selleks koostavad nad nüüd dokumente, et koguda Kickstarteri kaudu raha esimese saja ratta valmistamiseks. Ühe Chop-e hind on 3500 eurot, kuid sellest hoolimata sooviti neilt suvel Euroopa-reisi ajal mitu korda ratast osta. Siiani on mehed müümisest keeldunud, kuid lubavad alustavad müüki kohe, kui on käivitunud tööstuslik tootmine. Siiski avalikustab Allan ajakirjale Forbes, et kaks ratast on Hispaania klientidele juba müüdud ja kokkuleppe kohaselt toimetatakse need kohale talve lõpul, kui viimistlemine on lõpetatud. Praegu on nende idee algstaadiumis, kuid äri alustamiseks on potentsiaal ole-
mas. Viimase viie aasta jooksul on tavaliste jalgrataste nõudlus Euroopas küll vähenenud, kuid elektrijalgrataste müük on kasvanud. Kui me vaatame Chop-e’d kui mootorratast, kuna selle sõidukiirus on kuni 75 km/h, on see palju säästlikum kui tavapärased mootorrattad. Reis Tallinnast Vilniusesse maksab ainult viis eurot.

Tundub, et Eesti on sellise ettevõttega alustamiseks hea koht. Eesti on oma uuenduslike elektrooniliste tehnoloogiate poolest tuntud üle kogu maailma.

Materjal kuulub Forbes Eestile, www.forbes.ee
Materjali täismahus versiooni on võimalik lugeda FORBES Eesti jaanuarikuu numbrist.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare