Cannes Lionsi reklaamifestival on muutunud Madison Avenue rahva seas sama populaarseks kui Riviera ikooniline filmiüritus Hollywoodi jaoks.

Steve Stoute rüüpas koos sõbraga kokteile Hotel du Cap-Eden-Rocis sumedal juuniõhtul, kui selleaastane tunnustamisüritus oli algust saamas, ja valmistus samas Cannes Lionsi veteranina meedia ja tehnoloogiafirmade tippjuhtide karmideks rünnakuteks. Stoute’i reklaamiagentuuri Translation LLC klientide hulka kuuluvad muu hulgas Anheuser-Busch, State Farm ja McDonald’s ehk sellised suured kalad, mis lubaksid tal nurujad julgelt kõrvale heita.

Kuid almuseandja ja -paluja rollid vahetusid, kui Stoute märkas baari astumas Ben Silbermanni. Mahedahäälne Pinteresti tegevjuht oli Cannesis esimest korda. 32-aastane Silbermann oli end just hotelli sisse registreerinud ja plaanis oma meeskonnaga teha kiired kokteilid enne järgmise hommiku avakõneks valmistumist ja varajast magamaminekut. Paar nädalat varem oli tema sotsiaalmeediateenus, mis on eeskätt populaarne naiste ja harrastajate seas, hakanud katsetama reklaamimüügiga oma 70 miljonile kasutajale. Kuna nõudlus ületas nende võimekust, oli Pinterest piiranud katsetamist tosina sponsoriga, pigistades igaühelt välja miljonidollarised investeeringud.

Stoute püüdis investeerimisprogrammi meeleheitlikult kaasata oma uusima kliendi, kiirmoe kingapoeketi DSW (mood on Pinteresti teemade hulgas populaarsuselt kolmas). „Ma tahtsin, et me hoiaksime kohe kätt pulsil,” ütleb ta. Õnneks oli tal sissepääs olemas: Stoute’i seltsis oli sel õhtul Ben Horowitz, kelle riskikapitalifirma Andreessen Horowitz oli just osalenud 200 miljoni dollarises rahasüstis, mis lennutas Pinteresti väärtuse 5 miljardi dollarini.

Horowitz kutsus Silbermanni enda lauda, Stoute tellis kõigile rosé’d ning tõstis klaasi uue tutvuse terviseks ja laulis kiidulaulu edust, oivalisest tööst praegu ja edaspidi. Peale Stoute’i meelituste nõustus Silbermann vastu võtma ka tema raha. Tund pärast Riviera debüüti oli uus Cannes’i prints lihtsalt oma kohaleilmumisega juba esimese tehingu lukku löönud.

Nii saab põhimõtteliselt kokku võtta selle, kuidas Pinterestil viimasel ajal läinud on. Visuaalne sotsiaalvõrgustik, kus inimesed loovad ja jagavad retseptide, soengute, beebimööbli ja mille tahes muu kasutajate telefonides ja arvutites leiduva piltide kollektsioone, ei ole veel viit aastatki vana, kuid naiste seas, kes moodustavad selle kasutajatest 80%, on see juba praegu populaarsem kui Twitter, mille aktsiate turuväärtus on enam kui 30 miljardit dollarit.

Pintersti Ameerika kasutajaskond arvatakse kasvavat sel aastal üle 40 miljoni, jõudes koduturul samasse liigasse kui Twitter ja Instagram, ning jõuab nendele peagi järele ka välismaistel turgudel, avades viimase aasta jooksul kontoreid Londonis, Pariisis, Berliinis ja Tokyos. Rahvusvahelised kasutajad moodustavad uuringufirma Semiocast andmetel nüüd peaaegu pooled uutest kasutajatest. Isegi Pinteresti aktiivsete meeskasutajate arv kahekordistus eelmisel aastal. Praeguseks on Pinteresti kasutajad loonud enam kui 750 miljonit tahvlit, mis koosnevad enam kui 30 miljardist märkest, millele iga päev lisandub 54 miljonit uut märget. 2013. aasta jõulupühade ajal leidis kogu sotsiaalsest jagamisest peaaegu neljandik aset Pinterestis.

Sotsiaalsetest võrgustikest pakub ainult Facebook oma 1,3 miljardi kasutajaga veebis reklaamijatele enam liiklust. Kogu see tegevus tundub mahukas, kuid ei rõhuta piisavalt Pinteresti silme ees terendavat rahateenimisvõimalust, mis lõppkokkuvõttes sõltub sellest, kui palju käivet rakendus oma kasutajatelt välja pigistada suudab.

Tegu on alles ettevõtte algusaegadega, kuid juba usuvad paljud analüütikud ja jälgijad, et kasutajapõhise käibe puhul on ainult aja küsimus, millal Pinterest Facebookist, Twitterist ja teistest sotsiaalvõrgustikest mööda kihutab. „Nad hakkavad teenima miljardeid dollareid aastas,” usub sotsiaalturundusettevõtte Loop88 looja Dave Weinberg.

Materjal kuulub Forbes Eestile, www.forbes.ee
Materjali originaalversiooni on võimalik lugeda FORBES Eesti detsembrikuu numbrist.