Volvo praegune tootmine, arendustegevus, ametiühingute kollektiivlepingud ja müügivõrk peaks püsima endisena, vahendas Reuters oodatava ostja, Zhejiang Geely Holding Groupi juhi Li Shufu lubadust.

"Kui tehing õnnestub, ei muutu Volvo jaoks midagi, välja arvatud bossi nimi," ütles Li täna ametlikule uudistekanalile Xinhua. "Volvo ja Geely jäävad kaheks eraldi juhitud brändiks."

Geely on Hiina suurim erakätes olev autotootja. Nende kõige olulisem konkurent Hiinas on BAIC, mis omandas hiljuti õigused osale Saabi tehnoloogiast, makstes selle eest sel nädalal 200 miljonit dollarit.

Volvo praegune emafirma Ford Motor andis paari päeva eest teada, et läbirääkimised Volvo müügi kohta Geelyle hakkavad lõpusirgele jõudma. Ford loodab müügilepingu sõlmida tuleva aasta esimeses kvartalis ja tehingu lõpule viia teises kvartalis.

Tehingu hinda on hinnatud 1,8 miljardile dollarile, mis hulga vähem kui 6,45 miljardit dollarit, mis Ford 1999. aastal Volvot ostes maksis.

Li sõnul on hinnast palju keerulisem intellektuaalse omandi küsimus. Volvo ost aitaks Geelyl toota uue energiaga töötavaid autosid. Geely võiks aidata Volvol tootmise maksumust kahandada ning laieneda Hiina turul.

Tänavu sai Hiinast maailma suurim autode turg, minnes mööda Ameerika Ühendriikidest. Liider vahetus Hiina Rahvavabariigi abipaketi toel, millega võimud soodustasid sisetarbimist, et kriisist paremini välja tulla.