NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teata sellest moderaatoreid vajutades linki "Teata sobimatust kommentaarist"!
Tõesti?
No sellepärast siis ongi, OTSE KESK-KATLAMAJA KÕRVAL (~20m) asuva Luunja kurgi tooted nii kallid - nemad kasutavad "odava" kaugkütte asemel oma katlamaja.
1 vastus
Vasta
wifebeater
09.05.2012 16:14
"Külaotsa sõnul on Soomes ja Eesti kaugkütte hinnavahe meie kahjuks umbes 10 eurot kilovati pealt."
Tõesti Külaotsa sõnul? Või Delfi teisendas ühikuid?
Vasta
notoreon
09.05.2012 16:20
Alatu vale.
Minu vend ja üks töökaslane elavad (korter)majades kus on oma gaasi küte.
Mina elan aga kaugküttega köetavas majas, kuid maksan ~ 2X rohkem!
Kõik elame uuemates, viimase 10 aasta jooksul ehitatud majades.
Vasta
märt
09.05.2012 16:32
Loomulikult on kaugküte odavam ... ainult kui trassidel talvel muru ei haljendaks. See ilus pilt iseenesest keset talve läheb ikka meile paraja summa maksma.
Vasta
Taat
09.05.2012 16:40
Kuidas seletada asjaolu, et individuaalküte, ehk siis näiteks gaasiküte on kordades odavam kaugküttest. Kas ei ole siin miski mäda. Äkki köetakse siiski maad ja õhku nende trassidega ja seee sunnismaine ori, keda kutsutakse kliendiks, selle kõik ilusti kinni maksab.
Seaduse järgi on ei tohi kütet välja lõigata, et paigaldada alternatiivküte, sest monopolid tahavad korralikku kasumite teenida, kuid miks siis individuaalküte kaks korda odavam on. Loogika ütleb, et masstoodang peab odavam olema, aga miks siis ei ole. Kuidagi väga imelik on see kõik. Kas jälle ahnus?
Vasta
loll
09.05.2012 16:44
jutt suhu tagasi.
Vasta
antSS
09.05.2012 16:50
nõus sellega et eestis on küte ja elekter täielikult politiseeritud
ei ole nõus sellega et kohapeal on odavam kütte. Asi pole üldse selles. Puuduvad ju normaalsed trassid mis sooja ka peaksid, samuti on nõukajade majade soojustus ajast ja arust. Vb isegi oleks odavam kütta, aga soojakatu katlast radikani on liiga suur
Vasta
to antSS
09.05.2012 17:06
Jäta juba möla nõuka aja majade mittesoojustatusest.Enamus neist majadest ja veelgi varem ehitatud majadest on juba ammu ning üsna põhjalikult soojustatud.Üks probleem on meil trassides,mida pole mitte kunagi renoveeritud,vaid on ainult remonditud.Teine põhjus on selles,et riik ja KOV-id ei ole oma kätt vahele pannud,et kontrollida,kuhu on investeeringuteks ettenähtud vahendid,mida arvestatakse omahinna sisse,kadunud,sest tehtud ei ole midagi.Järelikult tuleb investeerimata jäetud kasum maksustada,sest enne makstakse kogu kliendilt välja petetud raha iseendile palkadeks ning dividendideks.
Oponeeriks Fortumi juhile selles osas,et Fortumi koostootmisjaamadest väljuv kaup on ülikallis ja seda seetõttu,et soovitakse oma investeering ülikiirelt tagasi teenida ehk ahnus ja röövkapitalism on selle asja nimi.
Vasta
mömmik
09.05.2012 17:06
mees valetab, nii, et suu suitseb! Tänasle päeval on kõige odavam kohalik gaasiküte. Eriti kortermajades. Mis toimub 10 aasta pärast, ei oska kommenteerida...
Vasta
kui trasside kaod on keskmiselt 17%
09.05.2012 17:08
kui trasside kaod on keskmiselt 17%, siis trassid on erineva pikkusega ja trasside kadu saaks vaadelda kadu kilomeetri kohta keskmiselt ja mitte üldiselt mingi x protsent. Kui iga kilomeeter kugistab edastatavast soojusest 17%, siis teatava pikkuse juures võib see kokku moodustada ka 60-80% kogukaoks. Isegi teor on võimalik, et tarbijani jõuab ainult mingi mahajahtunud ollus lõpuks. On üldse keegi kunagi möötnud majade sisendite temperatuure....sealt peaks ju vahed katlamaja väljundiga võrreldavad olema temperatuuris.....
Eestis pole ükski kütteliik odav,küttefirmad koorivad mis jõuavad,tolku sest oma põlevkivist,elektrist,see talv veel elati kuidagi,aga tulevane tuleb ..ei taha mõeldagi,nii palju siis meil hoolitsusest inimeste eest.
Vasta
some@ne
09.05.2012 17:24
Loll jutt suhu tagasi. Kõrval asuvas kortermajas lokaalne gaasikatlamaja ja tänu sellele küte poole odavam !!! Kahjuks pole võimalik kaugküttest lahti õelda...
Vasta
pingviin
09.05.2012 17:29
Poliitikute ja igasugu juhatuste asjapulkade jutt kaugeneb aina rohkem ja rohkem reaalsest elust.
Vasta
On alles avastus!
09.05.2012 17:57
Tänapäeva väikekateldes on praktiliselt võimalik kõike kütta,ning kui neid kombineerida
veel maa või õhk tüüpi soojuspumpadega ,tuleb kütte hind kordi odavam.
Isegi kombijaamad on hädas kohaliku kütusega ,sest nende hinnad ja tootmine kallineb
lausa silmnähtavalt ning on varsti samased sisseveetavate orgaaniliste kütuste hindadega
Mitte kunagi ei saa Fortumi hinnad isegi võrdseks samal kütuseliigil töötava kohaliku
katlamaja kuludega ,sest oma aja äraelanud trassid tahavad vahetada ning isoleerida,
samuti oleneb soojuskadu ka trasside pikkusest ,see 17% on rohkem ideaal kui tegelikkus.
2 vastust
Vasta
korteriühistu esimees
09.05.2012 18:27
pole mõtet lolli juttu ajada, sellist suurt summat pole minu ühistu mitte kunagi maksnud (pelleti küte ja samuti toob selle hinna eest peleti koju kätte-puhurautoga)
Vasta
rahu_ise
09.05.2012 18:36
Oma maja või väiksema majadegrupi kütmine kombikatlaga on alati odavam kui suure arvestajaskonnaga kaugküte. Küttemüüjad toovad kütte ise kohale, isegi muret pole hindade võrdluse ja hankimisega. Soojuskaod on kaugküttel suured, omanike dividendid veel vängemad + arvestajaskonna tulemuspalgad.
Vasta
no kuulge
09.05.2012 19:29
Viimsis on küll kütte hinnad ebamõistlikult kõrged ning talvel lume keskel rohelised muruplatsid.
Kui maja teeb kohaliku kütte, siis ei peaks enam ilma kütma ning fortumit nuumama
Vasta
Kiirelt öeldes
09.05.2012 20:47
Loll jutt suhu tagasi!
Vasta
julla
09.05.2012 21:43
kaugkyte on sama mis selle nn. tumeda augu kaudu hammaste ravi
Fortum: kaugküte on kohaliku katlamaja küttest odavam
ha-ha
irv
No sellepärast siis ongi, OTSE KESK-KATLAMAJA KÕRVAL (~20m) asuva Luunja kurgi tooted nii kallid - nemad kasutavad "odava" kaugkütte asemel oma katlamaja.
wifebeater
Tõesti Külaotsa sõnul? Või Delfi teisendas ühikuid?
notoreon
Minu vend ja üks töökaslane elavad (korter)majades kus on oma gaasi küte.
Mina elan aga kaugküttega köetavas majas, kuid maksan ~ 2X rohkem!
Kõik elame uuemates, viimase 10 aasta jooksul ehitatud majades.
märt
Taat
Seaduse järgi on ei tohi kütet välja lõigata, et paigaldada alternatiivküte, sest monopolid tahavad korralikku kasumite teenida, kuid miks siis individuaalküte kaks korda odavam on. Loogika ütleb, et masstoodang peab odavam olema, aga miks siis ei ole. Kuidagi väga imelik on see kõik. Kas jälle ahnus?
loll
antSS
ei ole nõus sellega et kohapeal on odavam kütte. Asi pole üldse selles. Puuduvad ju normaalsed trassid mis sooja ka peaksid, samuti on nõukajade majade soojustus ajast ja arust. Vb isegi oleks odavam kütta, aga soojakatu katlast radikani on liiga suur
to antSS
Oponeeriks Fortumi juhile selles osas,et Fortumi koostootmisjaamadest väljuv kaup on ülikallis ja seda seetõttu,et soovitakse oma investeering ülikiirelt tagasi teenida ehk ahnus ja röövkapitalism on selle asja nimi.
mömmik
kui trasside kaod on keskmiselt 17%
tuharest
some@ne
pingviin
On alles avastus!
veel maa või õhk tüüpi soojuspumpadega ,tuleb kütte hind kordi odavam.
Isegi kombijaamad on hädas kohaliku kütusega ,sest nende hinnad ja tootmine kallineb
lausa silmnähtavalt ning on varsti samased sisseveetavate orgaaniliste kütuste hindadega
Mitte kunagi ei saa Fortumi hinnad isegi võrdseks samal kütuseliigil töötava kohaliku
katlamaja kuludega ,sest oma aja äraelanud trassid tahavad vahetada ning isoleerida,
samuti oleneb soojuskadu ka trasside pikkusest ,see 17% on rohkem ideaal kui tegelikkus.
korteriühistu esimees
rahu_ise
no kuulge
Kui maja teeb kohaliku kütte, siis ei peaks enam ilma kütma ning fortumit nuumama
Kiirelt öeldes
julla