"Paldiski terminal on planeeritud võrdse ligipääsuga kõigile kolmandatele osapooltele ja kaubaomanikele ning me kindlasti ei taotle siin mingit strateegilist kontrolli," ütles ta.

Praeguste plaanide kohaselt ehitataks valmis kõigepealt kohalik, Eesti ja Läti turu vajadusi kattev veeldatud maagaasi terminal, mis mahutaks kuni 60 000 kuupmeetrit vedelgaasi. Sellise terminali maksumus oleks 129 miljonit eurot ning see valmiks 2015. aastal. Eeldatav ehitusloa väljastamise aeg ja ehituse algus on käesoleva aasta teises kvartalis, vahendas BNS.

Hiljem, sõltuvalt Soome ja Eesti võrke ühendava gaasijuhtme Balticconnectori valmimise graafikust ehitataks regionaalne vedelgaasiterminal, mis mahutaks juba 320 000 kuupmeetrit maagaasi, ning mis oleks võimeline teenindama ka standardtankereid. Regionaalse terminali ehitamine lokaalse terminali laiendusena läheb ettevõtte hinnangul maksma veel 171 miljonit eurot ning terminal võiks valmida ajavahemikus 2015–2018.

Hääle kinnitusel leppisid Eesti ja Soome gaasivõrgu operaatorid mullu detsembris kokku ühise töögrupi loomise, mis hakkab koordineerima Balticconnectori ehitust. Tehtud ekspertiiside järgi on just Inkoo-Paldiski-Kiili marsuut optimaalne ning ohutuim. Kui Eesti ja Soome võtavad vajalikud otsused vastu enne kohaliku terminali ehitusega alustamist, siis on võimalik selle asemel ehitada regionaalne terminal ühes etapis. Sellisel juhul oleks investeeringute suurus 289 miljonit eurot.

Möödunud aasta novembris vaidlustasid Eestimaa Looduse Fond (ELF) koos Eesti Ornitoloogiaühendusega Paldiski terminali teemaplaneeringu. Marti Hääl kinnitas BNS-ile, et vaidlustus on praeguseks tagasi lükatud nii esimese astme kui ringkonnakohtus. "Loomulikult jätkame me võimaluse korral koostööd nii ELF-i kui ornitoloogiaühendusega nende murede lahendamiseks," lisas Hääl.

Lisaks selgitas kohtumisel Alexela Groupi suurosanik Heiti Hääl, et grupi ettevõtete koondumise põhjustas soov suurendada grupi finantsvõimekust ning kaasata osanikeringi grupi seisukohalt vajalikke inimesi. Tulemuseks on Hääle sõnul 60 miljoni euroni küündiv omakapital, millele lisandub veel 33 miljonit eurot omanikepoolset laenu.

Heiti Häälega seotud kütuse, energia, metalli ja kinnisvaraga seotud ettevõtted koonduvad Alexela Groupi alla, mille omanikeks saavad Alexela grupi ettevõtete võtmeisikud eesotsas Heiti Hääle ja Igor Bidiloga. Koondumistehingu järel kuulub seni Heiti Hääle, Marti Hääle, Aarto Eipre, Juhan Parmase ja Ain Kuusiku osalusega Alexela Groupile 77,6 protsenti kütuse jaemüüja Alexela Oili aktsiatest, 100 protsenti OÜ Pakrineeme Sadam ning 90 protsenti Paldiskis veeldatud maagaasi terminali arendava OÜ Balti Gaas osadest, teatas ettevõte neljapäeval.

Gruppi kuuluvate ettevõtete mullune aastakäive kasvas ettevõtte auditeerimata andmetel 16 protsenti 319 miljoni euroni ning ärikasum 11 protsenti 61,3 miljoni euroni, grupis töötab üle 1700 töötaja.