Cleveron esitles tuleviku robotkulleri prototüüpi, mille eesmärk on automatiseerida kulleri tööd ja tagada autonoomne paki üleandmine, et järjest suurenev e-kaubanduse tellimuste maht kiiremini ning ökonoomsemalt kliendini tarnida.

Cleveroni eesmärk on tuua kullerroboti piloodid 2020. aastaks Eesti tänavatele, kui seadusandlus seda selleks hetkeks võimaldab. Praegu ei luba seadus isejuhtivaid sõidukeid liiklema. Samas ei piira Cleveron end ainult Eestiga - kui selliseid kullerautosid lubatakse liiklusesse kuskil maailmas (nt mujal Euroopas või USAs) varem, läheb ettevõte oma masinatega just sinna.

Kullerrobot kaalub ligikaudu 100 kg, suutes tarnida kuni 200 kg pakke nii päeval kui ka öösel.

Arno Kütt ütles tänasel esitlusel, et usutavasti võiksid kullerautod isejuhtivatest autodest varem liiklusesse jõuda, sest erinevalt isejuhtivatest autodest ei ole pakikullerites inimesi, kellele võiks teatud olukordades autonoomselt liikuvas masinas liiklemine ohtlikuks muutuda.

Cleveron tahab robotid autoteedele saata nii linnatänavatel kui maanteedel, aga kuna tegu on prototüübiga, siis hetkel ettevõte masinate liikumiskiirust ei avalda.

Cleveroni robotkulleriga saab tutvuda Robotex International 2018 messil Eesti Näituste messikeskuses.