„Praeguseks momendiks on valminud terminali juurdeehitatava osa kandekonstruktsioonid ja hoone on saavutanud oma kõrguse. Edasi minnakse juba välisseinte monteerimisega ning samuti on lähiajal ees katusetööd koos katuseakende paigaldusega,“ rääkis Tallinna Sadama infrastruktuuri arendusdivisjoni juht Peeter Nõgu.

D-terminali laiendus on mitmeaastane mahukas ehitusobjekt, mil kavandatud ehitustööde käigus suureneb hoone pindala üle kahe korra ehk praeguselt 7000 ruutmeetri asemel on tulevikus D-terminalis pinda ligi 14 000 ruutmeetrit. Korruste arv ehituse käigus ei muutu, see jääb tänase kolme põhikorruse tasemele.

Uuenevas D-terminalis saavad olema mugavad ja avarad ootealad reisijatele, kuhu on lisatud märkimisväärselt uusi istumisvõimalusi. Terminali on planeeritud rohkem ruumi ka kohvikutele ja kaubandusele. Uute võimalustena lisanduvad lasteala ning nõudlikematele reisijatele eraldi lounge. D-terminali kasutavad laevafirma Tallink reisijad.

„Vanasadama D-terminal on Eesti jaoks oluline merevärav ja tähtis visiitkaart. Seda enam on sarikapidu – kui iga ehitaja jaoks märgiline vahefiniš – tähtis Nordeconi meeskonnale, sest selle ehituslepingu puhul ei saa jätta märkimata teatud ajaloolist järjepidevust, kuna olemasoleva D-terminali nurgakivi pani 1995. aastal tänase Nordeconi eelkäija SRV Eesti Ehitus,” lisas Nordeconi insenerehituse direktor Reedik Raudla.

Tema sõnul on ehitajale terminali kahekordne suurendamine huvitav ja auväärt väljakutse, sest kogu rekonstrueerimis- ja laiendustööde käigus tuleb tagada nii reisijate kui kaubavoogude tavapärane liikumine ja garanteerida, et ehitusobjekti läbimisel oleks kõigile tagatud õigeaegne ja ohutu laevaleminek ja maaletulek.

D-terminali ühe osa tööd valmivad plaanide kohaselt käeoleva aasta augustikuuks ja pärast kasutusloa saamist on võimalik renoveeritud terminaliosa avada reisijate teenindamiseks. Hoone lõplik valmimine on planeeritud 2020. aasta suveks.

Ehituse kavandatav maksumus on ilma käibemaksuga 18,5 miljonit eurot. D-terminali rekonstrueerimist kaasrahastab Euroopa Liit Euroopa Ühendamise Rahastu projekti TWIN-PORT 2 nr 2014-EU-TM-0087-M raames.