Postimees.ee keskkonnas toimunud rahvahääletusel võitis rahva lemmiku Joonas Mengeli idee FindMe, mille sisuks on kadunud lemmikloomade leidmine, teatas EMT.

Bazaari idee autor on Sander Hage, kelle sõnul sündis võiduidee tutvusringkonnas ringi vaadates.

„Naistel on pidevalt kapid täis asju, mida nad enam ei kasuta ja millega nad ei oska midagi peale hakata. Bazaari abil saavad nad avada oma garderoobi maailmale ning teha omakorda põnevaid avastusi teiste riidekappides.“

Äppmiljonäri konkursi žüriisse kuulunud EMT tehnoloogiadirektor Tiit Tammiste tõi võiduidee puhul välja just olulise niši tabamist.

„Taaskasutus läheb ju üha enam moodi ning kui vaadata kõikvõimalikke kasutatud riiete müügipäevi, laatasid ja rõivavahetusi, on see valdkond kahtlemata tõusuteel. Usun, et paljud leiavad uue võimaluse just Bazaaris, mis võimaldab nii-öelda riidekappe sorteerida näiteks ajatäiteks ootehetkedel või õhtul kodus, kui hakatakse mõtlema, mida eeloleval nädalavahetusel selga panna. Paljudel puudub ju aeg kauplustes kolamiseks ning eriti ajamahukas on just second-handi minek, sest kunagi ei tea ette, mida sealt leida võib ja mida mitte.“

31.oktoobril lõppenud Äppmiljonäri ideekonkursile laekus 9535 erinevat ideed, millest valiti välja 125 parimat. Neist 25 parimaga kohtus žürii ka isiklikult ning nii selekteeriti välja kümme finalisti, kelle hulgast valiti ka võiduidee.

Ideid hinnanud viieliikmelisse žüriisse kuulusid Garage48 asutaja ja mentor Ragnar Sass, ajakirja Digi peatoimetaja Henrik Roonemaa, Creative Mobile asutaja Vladimir Funtikov, infotehnoloog ja IT-visionäär Linnar Viik ning EMT tehnoloogiadirektor Tiit Tammiste.

Võitnud idee rakendab EMT omal kulul välja reaalseks mobiilirakenduseks, eeldatavalt on arendusajaks 2-3 kuud. Seejärel läheb rakendus müüki App Store´i ja Google Playsse. Rakenduse idee autoriõigus ja kõik teenitavad tulud jäävad idee autorile.

Äppmiljonäri statistikat:

• Esitati 9535 erinevat ideed.

• Umbes kaks kolmandikku ideede esitajatest (6228) olid mehed, 1/3 (3307) naised.

• Esindatud olid kõik vanusegrupid, kuid üle poolte ideedest (50,2%) tuli inimestelt vanusevahemik 18-30 aastat

• Kõige noorem idee esitaja oli 9- ja kõige vanem oli 66-aastane

• Kõige populaarsem vanus oli 24 – kokku laekus selles vanuses inimestelt 440 ideed

• Populaarseim kategooria oli Elustiil – 2347 ideed, järgnesid Meelelahutus (1332) ja Äri (1163).

• Kõige rohkem pakuti erinevate hinnavõrdluste ja soodsaima ostu leidmise ideid. Sealhulgas oli enimpakutud äpi-idee (ca paar tuhat erinevat esitajat) toidupoodide hinnavõrdluse kohta. Pea samapalju sooviti erinevate tanklate hinnavõrdlust, edasi kõikvõimalike muude kaupade hinnavõrdlusi rõivastest autodeni. Kahjuks aga ei saa hinnavõrdluste ideed praegu alusandmete puudumisel ellu viia.

• Populaarsuselt järgmine ideeliik oli mobiilikõnede tõlk reaalajas, kus ühe poole jutt tõlgitaks telefonikõne kestel kõne vastuvõtja keelde.