Meremõõdukeskuse juhataja Peeter Ude sõnul on hetkel kogu kanalis tagatud sügavus -5,25 meetrit. Enne tuukritööde tegemist oli see -5,05 meetrit, teatas TS Laevad hommikupoolikul pressiteate vahendusel.

„Täna saabub Rohuküla sadamasse puksiir, millele paigaldame traali ja esimesel võimalusel, kui ilmastikutingimused lubavad, alustame merepõhja traalimisega,“ lisas Ude.

Seoses madala meretasemega Väinamerel tellis TS Laevad Rukkirahu kanali süvendamistööd. Süvendustööde eesmärk on puhastada Rukkirahu kanal (ca 60-65m laiune) kividest ja kanali keskele kogunenud pinnase vallist, mille tagajärjel muutub kanal 20-30 sentimeetrit sügavamaks kuni 5,3 meetrini. Tööde tulemusena tekib võimalus suurematel laevadel sõita ka madalama veega Hiiumaa ja mandri vahel.

Tööde maksumus on kokku koos käibemaksuga 42 000 eurot ja neid teostab Meremõõdukeskus OÜ. Süvendustööd algasid reedel ja tööde orienteeruv lõpp on teisipäeval, 25.oktoobril. Parvlaevaliiklust süvendustööd ei takista.

TS Laevad juhatuse esimees Kaido Padar tunnustab Meremõõdukeskuse kiiret reageerimist ning tänab kõiki teisi koostööpartnereid operatiivse tegevuse eest süvendustööde läbiviimise tagamisel.

Rukkirahu kanali süvendamine toimub koostöös Tallinna Sadama, Saarte Liinide, Hiiu Maavalitsuse, Meremõõdukeskus OÜ, Veeteede Ameti ning Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi vahel.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena