Kinnistu kuulub osaühingule Tark, mille peremees on omakorda Arno Sillat. Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu tegevjuht Sillat on üks suuremaid rahandusminister Jürgen Ligi kritiseerijatest.

Mupo patrull käis kohal ning fikseeris olukorra. Selgus ka haisutekitaja – tegemist oli mini-prügimäega, kus muu olmeprahi ja pungis kilekottide kõrval leidus kümneid ämbreid majoneesiga, mis päikeseliste ilmadega olid haisema läinud. "Nagu laibalehka oleks tulnud," kommenteeris üks väljakutse tegijatest.

Majoneesile tuli otsa

Mõned tunnid hiljem, kell 03.45, sai päästeamet väljakutse samale territooriumile, kus eelpool nimetatud prügimägi oli põlema süüdatud. Veel eile oli ümbruskonnas tunda kirbet plastmassi põlemise lehka.

Nõmme mupo tugipunkti inspektorite sõnul on sama kinnistuga varemgi probleeme olnud. Lisaks risustatud territooriumile lokkab hetkel tühjalt seisva ja müügikuulutust kandva hoone ümber umbrohi. Mupo on tekitatud risustuse suhtes alustanud menetlust ning informeerinud Nõmme linnaosa valitsust tekkinud olukorrast.

Arno Sillat ei eita, et 8053m2 kinnistuga on probleeme. "Kinnistu kuulub tõesti TARK OÜ-le. Meie prügi ei ladusta, vaid oleme sealt prügi ära viinud juba mitu aastat ja lõppu ei näe tulevat," kurdab Sillat.

"Veel eelmisel nädalal viisime ära 2 x 20 m3. Majoneesiteema on ühe kinnistul aeg-ajalt eluneva proua "hobi". Proua ei ole kodutu, vaid kõrvalasuva kinnistu omaniku õde. Meil tema korralekutsumiseks erilisi hoobasid ei ole, prügikogumine on ilmselt haigus. Võib-olla on naabritel proua mõjutamiseks teisi võimalusi?" küsib Sillat retooriliselt.

Kinnistu on Sillati kinnitusel müügis. "Uus omanik lahendab ehitama hakates ka viimase osa puhastamise küsimuse," loodab praegune omanik.

Tagasi kiviaega?

Mullu novembris kritiseeris Arno Sillat rahandusministeeriumist lähtuvat firmade käibemaksumuudatuse ideed ja teatas, et peatselt võib Eestit oodata naasmine kiviaega.

"See muudatus võib meid kiviaega tagasi lükata. Ühelt poolt tähendab seadusemuudatus, et kõik ettevõtjad, ka need, kes täna ausalt tegutsevad, maksavad homme rohkem makse, mis tähendab ettevõtjate jaoks kulude tõusu ja survet hinnatõusuks. Samuti võib see praegu ausalt käituva ettevõtja juhatada autoturul alternatiivsete variantide juurde. Kasutusel on näiteks skeem, kus ostetakse auto teisest riigist, misjärel käib see läbi mitmest firmast, mille tagajärjel küsitakse riigilt müügitehingutelt käibemaks tagasi mitte üks, vaid vahel ka mitu korda. Lõpuks jõuab sõiduk turuhinnast odavamalt ostjani.

"Selle tulemusena maksulaekumine oodatud määral ei suurene, pigem hoopis väheneb,“ märkis Sillat.

AMTEL-i juhi hinnangul võib valitsuse plaan oluliselt halvendada ka Eesti autoparki.

"Ennustan, et ühel hetkel me jõuame sinna, kuhu on jõudnud Leedu, kus tuuakse aastas sisse 12 000 uut autot ja 210 000 kasutatud autot. Leedus on arvel 3 miljonit autot. Elanikke on seal samuti 3 miljonit, mis tähendab, et Leedus on igal elanikul oma auto. Autode keskmine vanus on seal 17 aastat. See ei ole päris see, kuhu me tahaksime jõuda," nentis Sillat.

Järgnevalt mõned fotod Vabaduse pst 199E kinnistust: