Krulli tehase kvartali detailplaneering hõlmab 10,25 hektari suurust maa-ala, kuhu kavandatakse lisaks muinsuskaitsealuste hoonete ümberehitamisele ja laiendamisele uusi piirkonda sobiva kõrgusega hooneid, sealhulgas kaubanduskeskus.

Kasutusest välja langenud tehasealale kavandatakse terviklikku elurajooni. KOKO arhitektid OÜ koostatud arhitektuur-mahulise kontseptsiooni kohaselt oleks võimalik planeerida Kopli ja Volta tänava nurgal asuvale alale rajatavatesse korterelamutesse kokku kuni 1300 korterit, lisaks kavandatakse alale büroo- ja äripindu, parkimiskohad, puhkealad, kvartalit läbiv kergliiklustee ja 120 kohaline lasteaed. Planeeritav ala on ühistranspordiga hästi ühendatud ning lähistel asub ka mitmeid haridus-, kultuuri- ja spordiasutusi.

Koostamisel oleva Põhja-Tallinna linnaosa üldplaneeringu kohaselt on tegu segahoonestusalaga, kus võivad paikneda korruselamud, kaubandus- ja teenindusasutused, äri- ja büroohooned, kultuuri- ja spordiasutused jm ühiskondlikud linnalikku elukeskkonda teenindavad funktsioonid.

Tulevikus peaks piirkonda tulema 1200-1300 korterit, kus hakkab elama 3000-4000 inimest.

Kunagine industriaalpiirkond on hetkel välja renditud umbes paarikümnele rentnikule.

"Detailplaneeringu menetlemine võib võtta 3-5 aastat, seega kõige varem 2021. saab hakata midagi ehitama," ütles Alexela Grupi nõukogu esimees Heiti Hääl Ärilehele. "Valmis võiks saada kogu kvartal umbes 2030. aasta paiku."

Et ehitushind on praegu kusagil 1500 eurot ruutmeeter, teeks see praegustes hindades ehitusmaksumuseks suurusjärgus 150 miljonit eurot, millest osa tuleb omafinantseeringuna ja osa pangalaenudena.

Ettevõtte kasusaajate seas on 40-protsendilise osalusega Alexela suuromanik Heiti Hääl, 24,5-protsendise osalustega Soome ettevõte Soinitilat ja Rootsi investeerimispangale Carnegie kuuluv Luksemburgi privaatpank, kelle taga on Soome investor. Kümme protsenti kuulub Mehis Rumpile.

Et tegemist pole Põhja-Tallinna ainsa arendusega, ähvardab pudelikaelaks muutuda liiklus. Ei välistata, et kunagi hakkab Koplit ühendama kiirtramm.