"Viimased poolteist aastat langenud toornafta hind aitab küll vähendada maksutõusu mõju lõpptarbijale, kuid tuleb arvestada, et nafta edasine hind on prognoosimatu. Kuna mootorikütuste aktsiisimäärad kasvavad Eestis ka järgneval kahel aastal, muutuvad kütusehinnad Eestis regiooni kallimateks," märkis Statoil Fuel & Retail Eesti ASi mootorikütuste tootejuht Indrek Sassi jaanuari keskel.

Eestis 1. veebruarist 14 protsenti tõusev diislikütuse aktsiisimäär viib diislikütuse jaehinnad 6-10 sendise erinevuseni võrreldes Läti ja Leeduga.

Aktsiisitõus jätkub ka järgnevatel aastatel - 1. jaanuaril 2017 ja 1. jaanuaril 2018 lisandub mootorikütuste aktsiisidele veel kümme protsenti. 2018. aasta alguseks kasvab mootoribensiini aktsiis 33 protsenti ning diislikütuse aktsiisimäär 38 protsenti võrreldes hetkel kehtiva aktsiisiga. Ainuüksi aktsiisitõusust tulenevalt tõuseb jaehind koos käibemaksuga kolme aasta jooksul ligi 18 senti.

Ärilehe fotograaf käis uurimas, milline olukord valitseb bensiinijaamades päev enne aktsiisitõusu. Fotograafi sõnul oli olukord üldiselt rahulikult ja kõige pikemad järjekorrad olid kolme auto pikkused.Kuigi üldiselt oli olukord rahulik, siis leidus siiski ka neid, kes kanistrite kaupa bensiini ostsid.