Prantsusmaa kaheksast naftast bensiini ja diislikütust valmistavast tehasest kuus on strikijate mõjuvallas. Ametiühing CGT kutsus tänaseks elektrijaamade töötajaid, sealhulgas tuumajaamde omi, töölt minema jalutama. Raudteelased liituvad kaheksa nädalat kestnud protestidega.

„CGT ei tee selles riigis seaduseid,“ ütles peaminister Manuel Valls parlamendis. „Seadusest taganemist ei toimu.“

Varaste protestide järel märtsis tegi president Francois Hollande valitsus mõnedes seadusepunktides järeleandmisi. Mõned ametiühingud nagu CGT tahavad, et kogu seadus tühistataks.

Protestid on lõhestanud Prantsusmaal ametiühinguid.

„CFE-CGC mõistab hukka Prantsusmaa pantvangi võtmise,“ teatas see valgekraesid ühendav ametiühing.

Liikmete poolest Prantsusmaa suurim ametiühing CFDT, mis kasvas välja katoliiklikest töölisliikumistest, toetab praeguses lahjendatud versioonis tööseadust.

Kommunistlikust parteist välja kasvanud CGT veab protesti seaduse vastu. Suuruselt kolmas ametiühing Force Ouvriere toetab CGT-d.

Valitsus teatas, et Prantsusmaa 12 200st tanklast 20% on kütus otsas. Mõnede allikate hinnangul on kuni 40% tanklatest vähemalt mingi kütuseliik otsas. Prantsusmaa võttis kasutusele kolme päeva jagu strateegilist kütusevaru, mida jagub 115 päevaks.

Prantsusmaa suurim elektrikompanii Electricite de France teatas, et nad ei suuda prognoosida tänase streigi mõju. Raudteefirma teatas, et vaid iga neljas pikamaarong ei liigu, sama käib 1/3 Pariisi lähiümbruse rongide kohta. Orly lennujaam teatas, et 15% lendudest on tühistatud ning viivitusi on oodata ka Charles de Gaulle lennujaamas. Pariisi ühistransporditöötajad liituvad streigiga tuleval nädalal. 14. juuniks on plaanitud Pariisis suur ametiühingute meeleavaldus.

Prantsusmaa suured äri- ja põllumajandusorganisatsioonid avaldasid eile ühispöördumise, kus öeldakse, et transporditöötajate streigid ja kütuse hankimise raskused hakkavad mõjutama Prantsusmaa majandust. Mõned ettevõtted on juba vähendanud tegevust.

Väikese- ja keskmise suurusega ettevõtete organisatsioon CGPME teatas, et nende liikmetest 58% on tarneraskuseid ja 47% on probleeme varude uuendamisega.