illamäe sadama jaoks ajalooline sündmus leidis aset 26. novembril õhtul, mil 12. kai äärde saabus Maersk Line´i poolt opereeritav konteinerilaev Bomar Victory, mis tõi Sillamäele 50 TEU ehk standardse 20-jalase "merekonteineri" jagu tühje konteinereid ning võttis pardale 156 TEUd kaupa täis konteinerit.

Konteinerlaevad külastasid Sillamäe sadamat tegelikult ka 2014. aastal, kuid siis oli tegemist pigem katsetustega ning sildumiseks kasutati kuivlasti kaid nr. 5.

Sillamäe konteineriterminali opereerib multifunktsionaalne terminal Silsteve. Esimese kaubana lahkus uuest terminalist peamiselt Eesti metsatööstuse toodang, mis asus teele Lähis- ja Kaug-Itta.

Sillamäe konteineriterminali ehitamise käigus rajati neli uut kaid, kogupikkusega 850 meetrit. Süvendati ka sadama akvatooriumi.

Sillamäe CT kaid ja tehnoloogia tagavad hetkel terminali võimsuseks kuni 300 000 TEUd aastas. Sadama kinnitusel ei sea looduslikud olud ja tehnilised tingimused konteinerterminali edasisele kasvule mingeid piiranguid.

Sillamäe sadam on seisukohal, et regulaarsete konteinervedude alustamiseks ollakse valmis 2016. aasta esimeses kvartalis.

Konteinerkaupadeks on Eesti eksport- ja importkaup, kuid osaliselt ka transiitkaup, mida praegu veetakse tankerite ja kuivlastilaevadega.

Sillamäe sadama uus konteineriterminal

Sillamäe sadama uus konteineriterminal

Sillamäe sadama uus konteineriterminal