FOTOD | Tallinn tõi umbes ristmikutele esimesed reguleerijad. Abilinnapea: oleme turismiedu ohvrid!

 (75)
FOTOD | Tallinn tõi umbes ristmikutele esimesed reguleerijad. Abilinnapea: oleme turismiedu ohvrid!
Foto: Lugeja

Kuigi teetöödest tingitud ummikud Tallinna tänavatel pikas perspektiivis turistide arvu ei mõjuta, on nende mõju sõidukijuhtidele tänavu tuntavam - lahendustena nähakse transiitliikluse ümbersuunamist, uute lahenduste väljaehitamist ja inimeste jalgsikäimist. Eelmisel nädalal kirjutas Delfi, kuidas täielikult umbes tänavad on viinud selleni, et turismibussid sõidavad sadamast vanalinna pea tund aega. Täna oli näha esimesi märke liiklusreguleerijatest.

Delfi lugeja saatis fotosid täna pärastlõunasest olukorrast, kus Mere ja Põhja puiesteede ja Sadama tänava ristumiskohas oli korda loomas liiklusreguleerija. Just seal on tekkinud hiljuti üks linna suuremaid pudelikaelu, sest Põhja puiestee on poolenisti üles kaevatud ning seetõttu võivad ummikud ulatuda Ahtri ja Jõe tänavateni välja.

Foto: Lugeja foto


Otsitakse leevendust

„Antud olukorra kohta võiks öelda, et Tallinn on mõneti oma turismialase edu ohver, aga sarnases olukorras on ka teised Euroopa turismimekad," kommenteeris Tallinna abilinnapea Tõnis Mölder Tallinna liikluses teetööde tekkinud olukorda. „Vanalinna ja selle ümbruse tänavad paraku pole juba ajaloolistel põhjustel auto- ja bussiliikluseks kuigi sobivad," viitas ta sellele, et nendes piirkondades aitab probleeme vältida jalgsi liiklemine.

Mölderi kinnitusel on teetööde ja ummikute mõju sõidukijuhtidele tänavu rohkem tunda, kuid tõeliselt häid lahendusi pole. „Häid ja kõigile mugavaid valikuid ei ole, sest suvi on meie kliimas ainus aeg teederemontideks," tõdes ta. „Sadam ja vanalinn on üsna üksteise kõrval ja seal ongi reisikorraldajate hinnata, kas on mõistlik seista bussiga ummikutes või saad sadamast vanalinnani paremini jalgsi."

Mölderi sõnul tehakse sellegipoolest lähiajal kõik, et olukorrale leevendust leida. „Saame peagi liiklus- ja turimisikorraldajad ühe laua taha," kinnitas ta. „Kriitilisemates kohtades kaalume lähipäevil liiklusreguleerijate rakendamist ja ühtlasi palume politseilt jõulisemat sekkumist, et ristmikke kinni ei sõidetaks," kirjeldas ta linna poolt astutavaid samme. Samuti otsitakse lahendusi vanemate ja liikumisraskusega reisijate jaoks.

Lähiaastate perspektiivis tegeletakse ka sellega, et suunata autode transiitliiklust rohkem kesklinnast välja, sama eesmärki teenivad nii Reidi tee kui kavandatav Tallinna väike ringtee. „Teederemondid, kui need valmivad, aitavad iseenesest kaasa parema liikluse loomisele tulevikus," avaldas Mölder lootust.

Turistide hulka ei mõjuta

EASi Turismiarenduskeskuse direktor Annely Vürmer aga märkis, et Tallinnas on põhilised vaatamisväärsused just vanalinnas, mis on kompaktne ja kus enamik inimesi liigub jalgsi. Seetõttu liiklus turistide liikumist väga suurel määral ei mõjuta.

„Kindlasti aitab ummikute olukorda parandada planeeritav trammiühendus sadamaga, mis ühendaks omavahel kõik suured reisiterminalid," viitas ta võimalikele lahendustele. Vürmeri sõnul räägib ühistranspordi kastuamise kasuks veel see, et kiiremini liikumiseks on rakendatud eelisõigus tänu ühissõidukiradadele.

„Teeremondid toimuvad suvisel ajal kõikjal, selles osas pole ka Tallinna linn erand," vihjas Vürmer sellele, et sama olukord on ka mujal turismikeskustes ning konkurentidega võrreldes Tallinn teetööde tõttu kehvemasse seisu ei jää.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare