Idaringtee ehk Tartu linna idapoolne ringtee on umbes 11,8 kilomeetri pikkune magistraaltänav, mis tulevikus ühendab omavahel Tallinna-Tartu-Luhamaa maanteed ja  Jõhvi-Tartu-Valga maanteed.
Idaringtee eesmärk on suunata suurem osa transiitliiklusest Tartu kesklinnast mööda, millega väheneb kesklinna liikluskoormus. Linlastele on oluline ka, et märgatavalt lüheneb Annelinna ja Ropka
tööstuspiirkonna vaheline teekond. Kuna ringtee ühendab tulevikus kaht TEN-T maanteevõrgustiku olulist suunda, on projekt oluline ka kogu Euroopa Liidu jaoks.

Uus ühendustee üle Emajõe on vajalik ka Ropka tööstuspiirkonna
ettevõtetele, sest teekond Annelinna piirkonda lüheneb oluliselt.

Ihaste sild on majandus- ja taristuminister Urve Palo sõnul näide, et riiklikud suurinvesteeringud ei koondu ainult Põhja-Eestisse. Peagi on kavas jätkata Tartu piirkonna arendamisega ning ühendada Lammi ristmik Räpina maanteega.

„Ihaste sild ja koos sellega valminud ning tulevikus edasi arendatav idapoolne ümbersõit aitab muuta Tartu linnasüdame vabamaks. Tartu on väga jalakäija- ja jalgratturisõbralik linn ning mida vähem on autoliiklust kesklinnas, seda rohkem on vabadust kergliiklejatel," sõnas Palo. Ta lisas, et Tartu rahu 95. aastapäevaks valminud sild on lisaks ka märgilise tähendusega austusavaldus Tartule.

Silla ja kogu 2. ehitusalas oleva tee ehitasid AS TREF, Teede REV-2 AS, Lemminkäinen Eesti AS, AS K-MOST, Toner-Projekt OÜ, Ehituse ja Tarkvara Inseneribüroo OÜ. Omanikujärelevalvet teeb Teede Tehnokeskus AS.