Prantsusmaa konsultatsioonifirma Egis Rail S.A. tutvustas neljapäeval Tallinna Vanasadama ja tulevase Rail Balticu Ülemiste reisiterminali ühendamise uuringut ning ettevõtte konsultant Benjamin Narce rääkis, et nad pakkusid välja hulga võimalusi, mille seast valisid Rail Balticu meeskond ja osapooled põhjalikumaks analüüsiks välja kolm varianti.

Esmalt trammiühendus Vanasadama ja Balti jaama vahel, teiseks rongiühendus tunneli kaudu ja kolmandaks tunnelisse rajatav trammitee.

Tallinna abilinnapea Andrei Novikov nimetas uuringu põhiväärtuseks seda, et välja valiti lõpuks variant, mis arvestab võimalikult palju olemasolevat trammiliini.

"Sisuliselt kuni Tartu maanteeni kulgev trammiliin on olemasoleva trammitee osa, edasi tuleks trammiliin mööda Rävalat, kuni oletame Radissoni hotellini, kust ta pööraks Laikmaasse. Sealt liiguks edasi Hobujaama ja mööda Ahtri, Jõe ja Laeva tänavat Mere puiesteele. Selline ring tekiks, mille kogupikkus on umbes 2,2 kilomeetrit," selgitas ta.

See annaks Novikovi sõnul tõuke nii trammiliini arengule terviklikult kui uutele inimestele, kes hakkavad elama sadama piirkonna arendusalas.

Rail Balticu projekti koordinaator Kristjan Kaunissaare ütles uuringu tutvustusel projekti ajaraami kohta, et mida varem, seda parem, sest trammivõrgu laiendamine on tähtis nii Rail Balticu kui Tallinna elanike jaoks.

Loe pikemalt ERRist.