"See korraldus on suurepärane mõlemale poolele nii praeguseks kui ka edaspidi," ütles Saab Automobile'i tegevjuht Jan Åke Jonsson.

Saabi mudelite 9-3 ja 9-5 tootmise õiguse ja tehnoloogia omandab BAIC (ehk inglise keeles Beijing Automotive Industry Holding, hiina keeles 北京汽车工业进出口公司​), kirjutas New York Times.

Hiina ettevõte on seni tootnud koostöös lääne ettevõtetega näiteks Jeep Grand Cherokeesid, Chrysler Sebringuid ja C-klassi Mercedeseid.

Kaubamärki Hiinasse maha ei müüdud

Saabi kaubamärki siiski ei müüdud, toonitas Saabi pressiesindaja Gunilla Gustavs.

Kui General Motors pidas läbirääkimisi veel luksautode tootja Koenigseggiga, räägiti, et BAIC võiks pakkuda täna müüdud Saabi varade eest 200–300 miljonit dollarit. Gustavsi sõnul keelab leping ettevõtetel rahastamise üksikasju valgustamast.

Praegu töötab Rootsis 3500 inimest Saabi Trollhattani tehases. Nende saatus on ebakindel. Mudeli 9-5 tootmist Rootsis parasjagu lõpetatakse, et teha algust auto uue versiooni tootmisega.

Pankrotis ettevõtete kokkuostja sihib kaubamärki ja Rootsi tootmist

Hiinlaste ostust üle jäänud Saabi varad võidakse nüüd müüa mõnele teisele ettevõttele. Saab oli tänavu veebruarist augustini saneerimismenetluses – see tähendab riigi kaitset ettevõttele võlausaldajate nõuete eest – ning tuli sellest välja parema bilansiga kui varem.

General Motors peab praegu Saabi müügi läbirääkimisi kahe ettevõttega. Üks neist on Renco Group, mis kuulub USA miljardärist investorile Ira L. Rennertile, kes on võlakirjade vastu saadud kõrge intressiga laenude toel endale kokku ostnud hulga pankrotis kaevandus-, metalli- ja tootmisettevõtteid, et neid üles töötada.

Hollandi kuninga tõllameister

Luksusautode tootja Koenigseggi asemel, kes rahapuudusel taganes juba peaaegu sõlmitud Saabi omandamise tehingust, on esile kerkinud Saabile teine uus kosilane, kes meenutab Koenigseggi väga.

See on 2000. aastal surnuist üles tõstetud Hollandi luksautotootja Spyker, vahendas Reuters. Aastail 1875–1926 tegutses Spyker perefirmana, mis valmistas Hollandi kuningale tõlla ning hiljem asus tootma autosid ja lennukeid.

Surma suust pääsenud Vene pankur ja Araabia naftadollarid

Praegu kuulub 29,9 protsenti Spykerist Vene panganduse suurele tegijale Vladimir Antonovile, 23 protsenti Abu Dhabi investeerimisettevõttele Mubadalale (Abu Dhabi on Araabia Ühendemiraatidest see emiraat, millel veel raha on, nii et naaber Dubai oma kinnisvarakrahhi järel seda laenuks võtta saab). Kümnendik Spykeri aktsiatest kuulub ettevõtte juhile Victor Mullerile.

Spyker tootis möödunud aastal 43 autot, millest igaüks osteti 200 000 euro (3,12 miljoni krooni) või veel suurema summa eest. Kuid nagu Saab, mida osta soovitakse, ei ole Spyker seni kasumisse jõudnud.

Spykeri selja taga oleks Vladimir Antonovi osalusega Vene pangandusettevõte Convers Group, mis aitaks tehingut finantseerida. Muide, muu hulgas kuulub Conversile ka Eestis tegevust alustanud Leedu pank Snoras.

34-aastase Vladimiri isa Aleksandr Antonov, kes Convers Groupi kontrollib, sai tänavu märtsis Moskvas seitse kuulihaava ja kaotas ühe sõrme, kui teda ilmselt tappa sooviti.