Google kuulutas eelmisel aastal välja projekti Digital News Initiative, mille käigus rahastatakse 150 miljoni euroses fondist erinevaid ajakirjandusliku sisu tootmise ja levitamisega seonduvaid uuenduslikke projekte. Hetkel on asjast huvitatud üle saja väljaande ning nende seas leidub mitmed mõjukaid ajalehti-ajakirju nagu näiteks Der Spiegel, The Guardian ja El Pais.

„Need väljaanded olid koheselt huvitatud, kui nad aru said, millega tegemist on,“ rääkis Korhonen Delfi Ärilehele.

„Esiteks pakume me tootearendust. Näitame, mida Google saab teha ajakirjanduslike materjalide levitamise heaks kasutades meie oskusteavet. Teiseks, mõtleme kaasa, kuidas tõsta uudistetoimetuses tööefektiivsust uute töövahenditega ja kuidas uuenduslikkust esile kutsuda,“ lisas ta.

„Innovatsioon ei teki lihtsalt niisama tühja koha pealt. Tuleb asjaosalisi julgustada, testida erinevaid vahendeid ja julgeda olla teerajaja,“ ütles Korhonen.

Milline võiks üks projekt olla, et Google rahastus saada? Korhonen ütleb, et ei taha mingeid näited selles osas tooma hakata, kuna siis hakataks lihtsalt ühte ideed järjest kopeerima. Edukas võib osutuda pigem selline projekt, mis võiks toimima hakata ka ilma Google poolse rahastamiseta.

„Me tõenäoliselt ei rahastaks projekti, mis on puhtalt ajakirjanduslikku sisu puudutav. Edukas projekt peaks olema uuenduslik lugejakogemuse või toimetuse töökorralduse osas,“ selgitas ta.

Mobiilsed seadmed on võtmeküsimus

Ajakirjandus võiks Korhoneni sõnul olla oma vajaduste väljendamises aktiivsem. „Mitmed väljaanded kurtsid, et nende artiklite lugemine mobiilsetest seadmetest pole kuigi meeldiv kasutajakogemus. Seepeale asusid meie arendajad Californias tööle ning saadi valmis Accelerated Mobile Pages (AMP) nime kandva lahendusega,“ tõi ta ühe konkreetse näite koostööst.

AMP kujutab endas avatud lähtekoodiga platvormil loodud lahendust, mis kiirendab mobiiltelefonis uudiste lugemist. Näiteks kui sisestada Google otsingusse mõni märksõna, siis avatakse tulemuste seas olev artikkel AMP abil märksa kiiremini kui lihtsalt väljaande kodulehele minnes või praegu Google otsingu kaudu lingile vajutades.

„Me räägime millisekunditest, mitte enam sekunditest,“ ütles Korhonen. Google planeerib AMP aktiveerida mõnel turul juba veebruaris.

Korhoneni sõnul suureneb mobiilsetes seadmetest uudiste lugemine üha enam ning tõenäoliselt jääb see nii pikaks ajaks ja seetõttu muutub ladus uudistelugemise platvorm tähtsaks ka väiksemate väljaannete jaoks.

Reklaam ja sisu lubatakse hoida eraldi

Google on kasumit taotlev ettevõte ning seega tekib küsimus, et miks koostööprojekti ajakirjandusväljaannetega ikkagi nii jõuliselt panustatakse ja mis kasu Google sellest projektist saab?

„Meie kasutajad otsivad internetist paljusid erinevaid asju, millest suur osa pärineb ajakirjandusväljaannetest. Google jaoks on kõige olulisem pakkuda kasutajale parimat teenust, mis võimalik. Meie kasutajale meeldib, kui ta saab uudised kiiremini kätte,“ selgitas Korhonen.

Google ei hakka meediaväljaannetele raha eest otsingutulemuste seas paremat kohta pakkuma. „See murraks usalduse meie ja kasutajate vahel. Reklaam ja sisu peavad olema selles süsteemis eraldi,“ rääkis Korhonen.

Taskuhäälingu tagasitulek

Kui mobiilsed seadmed on praegu kõige suuremat kasutajate kasvu näitavad platvorm, siis kuidas hakatakse uudiseid tarbima kaugemas tulevikus ning millised vahendeid selleks kasutusele võetakse?

Korhoneni sõnul on üks huvitav, kuid ilmselt mitte maailmamuutev asi, 360-kraadine video, mida juba mõnel pool uudiste edastamisel kasutatakse ning ka virtuaalne reaalsus. „Paljud praegu katsetavad seda lahendust, kuid ma ei usu, et 360-kraadine video saaks kunagi väga levinud uudistevahendamise formaadiks,“ lisas ta.

Korhoneni hinnangul võib ühe juba korraks unustatud asjana laiemate massideni tagasi tulema taskuhäälingu formaat.