NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
Anonüümne kommentaar
08.07.2018 08:17
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "mul on täpselt välja arvutatud," poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
Anonüümne kommentaar
08.07.2018 08:27
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "OI" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
08.07.2018 08:30
Kaarel Kuusk selgitab, et ettevõte elektri turuhinda kuidagi ei reguleeri, elekter on alates 2013. aastast Eestis turukaup ja selle hind tekib Põhjamaade ja Baltikumi elektribörsil nõudluse ja pakkumise suhtena.
Tore küll, aga kõik teavad vaat et protsendi täpsusega, kui palju elektrihind tõuseb poole või aasta pärast. Ja mis turg see on, kus saadakse hind juba eelmüügist. Mitte tegelikust kulupõhisest hinnast. Ja kuidas saab Saksamaal valitsevad head tuuled vähendada meie elektrihinda? Meile müüakse kohalikku tuuleenergiat hoopis kõrgema hinnaga. Nn. roheline elekter. Tegelikult on see suures osas pealegi veel ka poliitikute suva. Sest nemad on selle CO2 emissiooni maksustajad. Justkui elaksid teisel planeedil. See on üks koht, kus oma rahvast, kes neid valib, lüpsta. Kapitalism pole enam ammu see kapitalism, millena seda ühiskonnas kunagi välja pakuti. See on nüüd poliitikute kapitalism ja see on veel verejanulisem kui see suurtööstuse kapitalism oligi. Aga ise ei saa nad reaalsele elule kuidagi pihta. Elavad oma mõttetus mullis ja arvavad, et kõik ongi nii.
    08.07.2018 08:51
    ... Elavad oma mõttetus mullis ja arvavad, et kõik ongi nii....
    Ja ongi nii! Sellise mulli aitas poliitikutel enda jaoks luua, anarhismile lähenev libaralism, demokraatia enda jaoks sobiv tõlgendamine, sooneutraalsus ja pederastia kultiveerimine. Poliitikud on tänaseks osava sõnamulinaga suutnud üldsust peaegu et uskuma panna, et valge ongi must ja must on hoopis valge. Selles mõttes käitub USA president kui õige mees, kes nimetab asju nii nagu nad on.Ilma ilustamata. Ja see loeb. Aga see paljudele sisutühjadele õhuvõngutajatest poliitikutele ei meeldi kohe mitte kuidagi. Nendel meeldib sogases vees kala püüda.
    Mida sogasem seda parem.Ja nii ka selle elektrihinna tõusu põhjendamine eesti energia ametniku poolt. Et see elektrihinnatõus on kukepea! Pole vaja muretseda! Otsigu lolli mujalt!
    08.07.2018 08:54
    Eesti Vabariigi aus kodanik- Riigikogu valimistel vali Eesti eest võitlevad poliitikud- mitte reformikommuniste ja keskvargaid. Nemad on selle riigi kolme EL vaesema hulka viinud. Neid huvitab ainult igavesti Toompeal istuda, muliseda maast ja ilmast ning enda ja oma naiste, laste armukeste taskuid rahvalt röövitud rahaga täita.
    08.07.2018 10:07
    Exeli poisid on hoos ja tõestavad, HINNATÕUS polegi tegelikult HINNATÕUS!
    Nagu meile siin veel hiljuti üks eurofanaatik tõestada püüdis, et sisserännanud pagulane on Eesti turvalisuse tagatis(Kaljulaidi loogika).
    Või nagu mingi blondiin siin üritas tõestada, et tasuta on kui Jumal annab tasuta transpordi ning kõik võidavad sellest.
    Või nagu siin üritas üks seltsimees tõestada, et AKTSIISITÕUS on eesti rahva TERVISE tagatis.

    (küll te arvate oma inimestest halvasti kui te neid niiiiiiiii lambaks peate)
Anonüümne kommentaar
08.07.2018 08:32
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "tarbija" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
08.07.2018 08:40
Aga Ratas, Simson ja Co-le on ju kassasse raha vaja, millega muidu kinni maksta mõttetud priisõidud tühjades bussides ning lubatud 100 EUR-sed pensionid.
Pensionärid, kas te ikka veel ei mõista, kuidas see KE valitsus teile lusikaga annab, aga kulbiga võtab?
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    08.07.2018 09:57
    Paraku ei saa Elmeriga nõus olla! Maakohtades,kus tõepoolest elab vähe , enamasti eakad, inimesed on ka neil vaja poodi sõita, arsti juurde minna ja lastelastele külla minna. Ka need üksikud bussis sõitjad on meie inimesed,kellest tuleb hoolida ja nende vajadustega arvestada.Hiljuti oli meedias uudis, et jaapanis hoitakse ühte rongiliini ainult selle pärast töös, et üks väike koolitüdruk saaks keskuses viiulitunnis käia. Kas see pole liigutav näide ,kuidas riik oma kodanike vajadustega arvestab. Selles mõtte tasuta bussiliinide ülalpidamine mõne üksiku reisija pärast on täpselt see sama. Riik hoolib enda kodanikest. Vähemalt üritab seda teha! Ja see on hea märk!
    08.07.2018 10:08
    Mart, ma olen ju sinuga nõus, kuid sinusugune elujõudu täis töömees-kui sa ikka oled selline-peaks ikka bussisõidu eest maksma, aga ellpoolmainitud sõitku tasuta.Kuid bussid sõitku, kasvõi ühe reisijaga, riik doteerib.
    vene ajal olid bussipiletid nii odavad, et kellegil ei tekkinud küsimust tasuta sõidu kohta-ahjaa, ordenitega punased sõitsid vist tasuta.
    08.07.2018 10:17
    Jaapanis elab 124 miljonit inimest (jaapanlast), meil 1,3 miljonit(kellest 800 000 on eestlased). Näpp ei ole veel emm, on minu jutu mõte. Kui sinul on, siis tunnen kaasa.

    Jaapani elatustase ja riigieelarve on kordades meist üle. Jaapan keeldus isegi meie "abist" Fukushima katastroofi järgselt(1-2 miljonit krooni). Ütlesid, et tänavad aga neil pole peenraha vaja.

    Jaapan ja eesti pole võrreldavad. Seal on muulasi 3%, meil 40%. Seal on piir kinni kogu aeg(ikkagi saar), moslemitele EI(nulltolerants). Jaapan ei "ABISTA" neid, kes temast suuremad on, nad peavad seda idiotismiks. Meie aga "abistame" (v.k. PAKAZUHHA)Kreekat, VAlgevenet, Süüriat... jne. Meie uurime kogu aeg teistelt kuis me neile paistame või mis nemad meist arvavavad. Jaapan ei tee seda iial, nad on endas kindlad. Jaapani president ei varasta ja kui peaks vahele jääma, teeb SEPUKU, meie oma irvitab eemalt ja kirub juudina eestlaste rahvust.
08.07.2018 08:43
Asja võikus seinseb selle müügi monopoolsuses ning selle "kauba" sundostus, kuna elektrit on (võrreldes enamuse muude kaupadega) keeruline "ostmata jätta" või "oluliselt vähem osta". Sest kuigi elektri müüjaid on (nüüdseks) turul mitmeid ja tekkinud on näiline konkurents, on hind neil sisuliselt sama (umb. nagu bensiinimüüjatel). Teemast veidi kõrvale kaldudes - olen avastanud veel ühe üsna õõvastava ja kohati isegi absurdse asjaolu: üsna paljude (toidu)kaupade hinnad on nt Soomes juba ODAVAMAD, kui Eestis... ja seda isegi ühes ja samas kaubandusketis (kus omanikeks muides soomlased). Palgavahe on aga endiselt 2-3-4... kordne Soome kasuks...
    10.07.2018 16:47
    Just - elektrihind moodustab kolmandiku tarbijani jõudvast arvest. Ülejäänu moodustavad aktsiis (=otseselt riigipoliitika) ja võrguteenused (=mis vastavalt elektrituruseadusele (!!!) võib Eestis olla ainult üks ehk tegemist on täielikult seadustatud või seadusesse kirjutatud tingimusega, kuna elektri ülekandeteenust tohiks justkui ainult üks ettevõtja osutada). Varsti tundub, et keelatakse ka igasugune muu küte kui elekter või taastuvenergia. Pole keskkonnaseadustega kooskõlas. Soomes on võrguteenuseid pakkuvaid ettevõtteid siiski rohkem kui üks. Mujal Euroopas samuti. Riik koorib otseselt tarbijalt. Mõelge neid kulutusi, mida nt vanainimene oma väikeses majakeses väikelinnas peaks tegema. Hakkab taas petrooleumlampi otsima? Need kahjuks kallid - lahterdatakse juba "antiikseks". Keegi ei mõõda ostujõudu. Kas keegi arvestab, kui palju hinnatõusuga inimesed osta suudavad? Kas vanainimene, kes eluaeg töötanud ega oma "ärivaistu" on kohustatud ainult vee ja pudru peal (seegi suhteliselt kõrge) elama. Poodide käive jääb ühtlasi madalaks, kui keegi osta ei jõua. Vasakpoolsed hoolivad nõrgemate eest. Silmakirjalikkus kuubis.
Anonüümne kommentaar
08.07.2018 08:52
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "Haa haa" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
08.07.2018 09:05
Nojah, pensionärile 300 € pensi puhul 40-50 € aastas, aga leiva küpsetamine ja üldse igasugu toodang vajab elektrit endiselt või pannakse kaubanduskeskuste valgustus pedaalige generaatorite järele mida kassiirid jalgadega väntavad? Need neil ju veel kasutamata! Lisaks kassaaparaadid, konveierid, külmikud, arvutid jahutusega vitriinid, iseavanevad uksed kus veel soojaõhu kardin, mis mitte pühast vaimust ei tekki või nende elektri hinnatõusu võtab taevaisa enda kanda? Veel sügavate puurkaevude pidevalt töötavad veevarustuse mootorid teevad vee kallimaks ja puhastusseadmete pumbad samuti öö-päev läbi, tänavavalgustus ja me imestame,et välisinvestorid ei tule siia juba ennem liiga kõrge elektrihinna tõttu - et siis nüüd hakkavad robinal tulema või kui veel tõstame???
08.07.2018 09:08
Millegipärast maksab Eesti inimene üht kallimat elektri hinda, mida meile selle Nord Pooli kaudu müüakse. Lisame siia 2 x kõrgema elektrilevi poolt külge keevitatud hinna ja saame üle mõistuse kalli elektrihinna, mida eestlane maksab.
Samas elektrilevi ülisuurtest kasumitest ja üha uutest ostudest, mida see riigifirma teeb. Ja seda kõike oma rahva arvelt,
08.07.2018 09:09
Et neid vasakpoolseid totusid ja nende nikastunud ajudega valiad ikka veel otsa ei saa, põlvest põlve aina kasvab selle rämpsu hulk künkal!
08.07.2018 09:25
ajupesu
08.07.2018 09:25
Valitsus jahub ainult tasuta bussisõidust. Langetagu elektrimakse, mis igat inimest puudutab! Täiesti ajuvaba, mis toimub. Rahvast lihtsalt röövitakse.
Inimesed ehitavad säästlikumad majad, paremad kütteseadmed, päikesepaneelid, ehk tehakse meeletuid investeeringuid. Kuid kokkuvõttes ikka ei maksa elektri eest vähem kuna elektrihind tõuseb korraga ebamääraselt palju. Ega see ju esimene ega viimane hinnahüpe ole.
Mida rohkem inimesed oma elektrikulu väiksemaks viivad, seda enam makse ja tasusid välja mõeldakse. Valitsus vaatab vaid pealt ja on mök mök...
08.07.2018 09:26
Asi on siis päris p...s kui inimesi hakatakse rahustama
08.07.2018 09:57
Lihtsalt tõstetakse. Tegelikud põhjused on ladvikule teada. Ja nii süüaksegi eestlane enda maa pealt välja. No ei, esimese aktivisti tekkimisel, kes julgeb juhtida, oleks mina koos teistega seal künka jalamil... Ausalt ka, see asi läheb muidu aina hullemaks, nagu viimased 14 aastat näidanud on. 20. august on uus "maksud lätti" stiilis kogunemine, mille 1 korraldajatest on nt Maria Kaljuste. See on hoiatus nendele nälkjatele, sest siin maal oleme peremeesteks ikka meie, tavainimesed, mitte brüsseli ärrased. Sest seadusega ei anna enam midagi ära teha. Seadus kaitsebki rahva petmist. Me ju kõik teame ja oleme näinud kuidas see kohtusüsteem siin toimib.
Kui valitsus on korras, siis ei ussita ka riigifirmad ja rahvas ei põgene enda kodumaalt kuskile Soome ja Austraaliasse.
08.07.2018 09:59
Ülemakstud on.Siiani on okka veel ülemakstud. Selle valitsusega on rahva poolt R.I.P.
Elektrihinna tõusuga tõusevad ju kõik kaubad samuti. ETTELUBATUD 100.-eurot penskaritele tähendab eelnevat kaost .Näljastele 100.- Ülim häbematus
.Lastega pered? Millega meie Valitsus mõtleb-kui üldse mõtleb.
Mõtlemine on keeruline asi.Mis on meie,Eesti Riigi perspektiivplaan?10 ,20 ,50 või 100 aasta pärast?Hävitav rohutirtsu parv see meie praegune valitsus koos näljaste broileritega .On meil üldse inimeste ühiskond ?
08.07.2018 10:44
Võimalikku hinnatõusu kompenseerimiseks hinnatundlikumale kodutarbijale võiks kaaluda aastal 2019 ja sealt edasi elektriaktsiisi ja taastuvenergiatasu langetamist või sootuks kaotamist. Kodukulud, mille hulka elektrienergia käib, ei ole välditavad ja seetõttu ei tohi mitte kuidagi ükskõikselt järsku hinnatõusu suhtuda.

Taastuvenergia tasu puhul tekib aga küsimus miks see üldse veel olemas on, roheline energia on tänasel päeval juba piisavalt jätkusuutlik, et ilma väliste toetusteta toime tulla.

Ka elektriaktsiisi puhul tekib küsimus milleks see olemas on kui elektrihinnas sisaldub juba käibemaks. Toodete ja teenuste hinnastamine peaks ju olema võimalikult lihtne ja tavainimesele arusaadav.
08.07.2018 10:45
Eesti riik nöörib eesti rahvast ikka täiega. Et tegeased öösiti magada saaksid, ümisetakse elektri vabaturu unelaulu.
Arve: Elektrienergia, Võrguteenus, Taastuvenergia tasu ja elektriaktsiis.
Elektri hind on tegelikult täiesti normaalne, see taastuvenergiatasu ka ei pane mind kukalt kratsima, aga kust kuramuse kohast võtakse see arve teine pool, Võrguteenus - vähemalt sama suur või suuremegi veel! Võrguteenuse ülekandetasu, seda eraldi öösel ja päeval, kusjuures enne seda, kui tühikargajad tehid endile Eleringi, oli Võtguteenuse kuumaks ehk ampritasu, Ampritasu me maksame ju niigi kõik, mina näiteks Kuutasu, 50A: 24,06€ kuus. Kas tänu minu keskmisest suurem tarbimine põhjustab seda, et ülekandemehed peavad palehigis mulle elektri kohale kärutama? Traadid lähevad ju igasse majja!
    08.07.2018 10:53
    Eesti riik nöörib eesti rahvast täiega, et isehakanud energeetikud, tühikargajad ja muud tegelinskid öösiti rahulikku und nautida saaksid, ümisetakse Elektri Vabaturu unelaulu.
    09.07.2018 04:09
    Aeg ammu selgeks teha kes on riik ja kes on valitsus! Loe ja pane kõrvataha hoiule: Riik oleme meie - kogu rahvas - maatükil mis kuulub MEILE, valitsus on meie poolt valitud inimeste poolt jälle valitud meie riigi valitsus ehk juht. Seega sõima VALITSUST ja rahvast, kes selle sõnniku pukki upitas! Kogu RIIK kindlasti mitte, vaid keda eelnevalt uimaseks valetatud lollid valivad, SEE VALITSEB ja ongi VALITSUS Kamandage võimalikult palju vastaseid valima, et neid oleks rohkem kui ukselt uksele käivaid ja nänni jagavaid pätte, et neid valitaks. Vanemad meelitagu oma valimisealised võsud ka valima, ainult nii saab kaabakad vähemusse! Kui mõne uue erakonna enamus lubadustest on ka tõestatud kust see heaolu tuleb, siis mõne selle liikme kõnes toodud rumalused või labasused ei ole veel kogu erakonna sõna ja lihtsalt see labane tüüp võib ka valida, sest tema labasus ei määra kogu erakonda labaseks kambaks, aga hääle toob. Pärast on aega selle kõrvaldamist juhtivalt kohalt nõuda, või oli ta labane ainult selleks, et labasemaid valijaid meelitada, mis ei riku erakonna programmi. Pidasin silmas ühte EKRE'kat. Teisi on niigi rohkem.
08.07.2018 11:22
Kui elektriarve tõuseb kuus kolm-neli eurot, ei tapa veel, aga elektrihinna tõus annab aluse kaupade hindade tõstmiseks ja see ei ole enam kolm-neli eurot kuus vaid kolm-nelikümmend juba.
08.07.2018 22:21
Julm valetamine... ütlevad et aktsiis jne ei tõuse, aga kuna elektrihind on kõige alus, millest arvutatakse aktsiis, siis kui tõuseb elektrihind siis tõuseb ka aktsiis... lollidele näide ka... 1 eurist 4,4 protsenti on 0,044, aga kui tõstame elektrihinna 1,3 peale siis 4,4 protsenti on 0,0572 seega AKTSIIS ja teised maksud... ka käibemaks tõuseb koos elektrihinnaga!!!!
10.07.2018 10:56
Eesti Energia rahustav väide, et elektri hind tõuseb vaid 3-4 eurot ei ole adekvaatne, arvestades ahelreaktsiooni majanduses , mida toob ka pealtnäha väike hinnatõus. See tõttu avaldub see meie elukeskkonnas mitmekordseks kui sinna arvestada juurde veel kaupmeeste järjekordne kasuahnus, mis ületab tegelikku hinnatõusu
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega