Juhtkonna hinnangul on Ekspress Grupi üldine majandusseis rahuldav ning ettevõttel on hea kasvupotentsiaal. Võrreldes eelmise aastaga on kasumlikkus küll madalam, kuid on seotud eelkõige majanduskriisiga ning sellest tuleneva langusega reklaamiturul. Samas leiab Grupi juht majanduslanguses ka positiivset.

“Keeruline aeg võimaldab teha raskeid, kuid pikas perspektiivis kasulikke otsuseid ettevõtte juhtimise ümberkorraldamiseks ja kulude kärpimiseks,” ütles Kobin.

Konservatiivsemaks otsustati muuta ettevõtte majandustulemuste kajastamine, mistõttu muutus rangemaks ületähtaegsete arvete käsitlemise kord. Sellest tulenevalt kanti Ekspress Grupi tütarettevõtetes maha kõik üle 60-päevased debitoorsed võlgnevused summas 8,5 miljonit krooni. Enamus võlgnevustest pärineb Läti ning Leedu tüttarettevõtetelt, kellelt on saadud kinnitused, et tegemist ei ole püsivate maksehäiretega, vaid pigem majanduskriisi tingimustes tavapärase maksedistsipliiniga. Lisaks on enamus nimetatud nõuetest reklaamiagentuuride vastu, mis aitab maandada konkreetsete reklaamiklientide riski. Juhtkond on veendunud, et suure osa mahakantud debitoorsetest võlgadest saab järgnevatel perioodidel erakorralise kasumina uuesti arvele võtta.

Seoses Ekspress Grupi tütarettevõtte, Leedu ajakirjade kirjastuse Ekspress Leidyba ristsõnade müügi alla bilansilise väärtusega, kanti maha firmaväärtust summas 3,9 miljonti krooni. Samuti kanti III kvartalis maha Ekspress Hotline’I firmaväärtust summas 35,2 miljonit krooni ja seda tulenevalt bilansipäevajärgselt Konkurentsiametilt saadud kinnitusest müügitehingu lubamise kohta. Samas toovad mõlemad tehingud ettevõttele sisse arvestatava koguse vaba kapitali.

Lisaks juhtkonna vahetusele toimus III kvartalis Ekspress Grupis teinegi oluline sündmus. Nädalalehtede Eesti Ekspress ja Maaleht kirjastusettevõtted ühendati uue ettevõtte AS Eesti Ajalehtede alla, mille tulemusena ühendati nimetatud ajalehtede erinevad struktuuriüksused eesmärgiga saavutada kulude kokkuhoid sarnaste tegevuste kontsentreerimisel. Ühendamine tõi kaasa ühekordseid kulusid summas 0,9 miljonit krooni, kuid perspektiivis tekib ühisorganisatsioonis märkimisväärne kulude kokkuhoid. Samuti peaks ühendatud reklaamiosakond kahte lehte paralleelselt müües suurendama ajalehtede reklaamimüüki.

Erakorralised kulud III kvrartalis kokku olid 48,5 miljonit krooni.

Ühtlasi viis Ajakirjade Kirjastuse lõpuni ka ajakirjade Anne ja Stiil ühendamise.

Majandustulemuste osas on kolmas kvartal traditsiooniliselt aasta kõige madalama majandusliku aktiivsusega period, mistõttu III kvartali müügitulu erines II kvartalist 16 protsendi võrra. Septembris oli näha majandusliku aktiivsuse tõusu, millel tunnistuseks tõusid ka müügitulud võrreldes augustiga 18 protsenti. “Oleme arvamusel, et kolmandasse kvartalisse jäi ettevõtte kõige raskem periood,” sõnas Gunnar Kobin.

Ekspress Grupi kulumieelne normaliseeritud kasum (EBITDA) oli III kvartalis 8,5 miljonit krooni. Erakorralised kulud olid 48, 5 miljonti krooni ja EBITDA koos erakorraliste kuludega -40 miljonit krooni.

Gunnar Kobini sõnul on ettevõttel plaanis jätkata neljandas kvartalis efektiivsuse otsimist mitmes tütarettevõttes. “Soovime alandada uudistootmise kulusid parandades koostööd online ja traditsioonilise meedia vahel, ning samas plaanime ka restruktureerida interneti vertikaalide (auto- ja kinnisvaraportaalid) ärisuuna üksuseid, et need jõuaks jooksvasse kasumisse ning et paraneks ka nende turuasend,” ütles Kobin.

“Tähelepanu alla oleme võtnud ka olemasolevate trükitoodete efektiivsuse tõstmise läbi toodete võimaliku ümberkorraldamise mis toob kaasa kulude vähendamise ja köidab ka reklaamiklientide tähelepanu,” lisas Kobin

Ettevõtte juhi sõnul on 2010 aasta prognooside koostamisel eesmärgiks võetud EBITDA marginali tõstmine minimaalselt 8 protsendi peale.

Gunnar Kobini sõnul on Ekspress Grupi üks suuremaid väärtusi aga dominantne turuasend Baltikumis interneti valdkonnas, millele lisandub veel ühtne Balti riike hõlmav Delfi tehnoloogiline platvorm. PriceWaterhouseCoopersi meediatrendide prognoos 2009-2013 ennustab interneti reklaamile suurimat kasvu võrreldes kõigi teiste meediakanalitega. Interneti reklaami käibe kasvul on aga väga suur mõju Ekspress Grupi majandustulemustele, kuna iga lisandunud reklaamikroon kajastub pea 100%-liselt ettevõtte kasumis (puuduvad trüki- ja levikulud).

Lisaks Interneti valdkonnale ollakse positiivsed ka trükisegmendi arengute osas. Kuigi turul on surve marginaalidele, on samas häid võimalusi käivet kasvatada. Grupi trükiettevõte Printall on eksportturgudel hästi positsiooneeritud ja on tegutsenud ning tegutsenud efektiivselt isegi olukorras, kus tema eksporditurgude valuutad on Euro ning Eesti krooni suhtes oluliselt odavnenud. Ettevõte on otsimas võimalusi trükisegmendis täiendava ekspordikäibe hankimiseks tugevdades eeskätt Lääne-Euroopa suunalist müügivõimekust erinevate koostööpartnerite abiga.

Kobini sõnul kaalub ettevõte ka mõne mittestrateegilise tütarettevõtte müüki, eesmärgiga kasutada vabanevat raha põhitegevuse arendamiseks ning turuosa kasvatamiseks eeskätt elektroonilises medias.

“Oleme alustanud läbirääkimisi pankade sündikaadiga laenude restruktureerimiseks ning kohanud pankadelt soosivat suhtumist pikaajaliste jätkusuutlike laenutingimuste fikseerimiseks. Eeldame nende kõneluste positiivset lõppemist neljandas kvartalis,” lisas Kobin lõpetuseks.