Viis ettevõtet – Ramboli Finland, Sito, Strafica, Kaupunkitutkimus TA ja Pöyry Finland – hakkavad uurima, kas raudteetunneli ehitamiseks on alust või peaks ikkagi arendama vaid linnade vahelist laevaliiklust. Ettevõtted koostavad mõlemale variandile kulude ja tulude võrdlused ning mõjuhinnangud, vahendab Yle Uutiset.

Kolm firmat – Sweco, WSP ja Šveitsi Amberg Engineering – said ülesandeks uurida, kuidas merealuse tunneli saaks tehniliselt teostada ning kui palju selle ehitamine, hooldamine ja rongiliiklus maksaks. Samas uuritakse tunneli põhilist kulgemiskoridori, jaamade ja depoode asukohti ning ohutust. Tunnel oleks teoks saanuna 90 kilomeetrit pikk ja rongisõit selles võtaks aega umbes pool tundi.

Uuringu rahastus tuleb Euroopa Liidult. Tulemusi on oodata veel sel aastal.