„HSL-i eelarve on sel aastal umbes 720 miljonit eurot. Sellest pool kogutakse piletituluga ja pool ehk 360 miljonit eurot saadakse omavalitsuste panusena. Tasuta sõidu tõttu peaks suurendama omavalitsuste panuseid, mis tähendaks 1-2 protsendipunkti lisa omavalitsuste maksudele, sõltuvalt natuke omavalitsusest,” ütles Rihtniemi. „See oleks küll üsna märgatav maksutõus.”

Rihtniemi tuletas meelde, et tasuta ühistranspordi eest peaksid maksma kõik, mitte ainult selle kasutajad.

„Juba praegu maksavad ka need, kes ühistransporti ei kasuta, selle oma omavalitsuse osa kaudu,” märkis Rihtniemi.

Rihtniemi sõnul on uuringutes leitud, et ühistransporti hinnatakse kõrgemalt, kui kasutaja sellesse ise panustab.

Rihtniemi tuletas meelde, et ühistranspordi rahastamine on poliitiline otsus, mille teeb lõpuks HSL-i juhatus omavalitsustega peetavate läbirääkimiste järel.

HSL-is on Tallinna ja teistegi linnade katsetusi jälgitud.

„Paistab nii, et lühikestelt jalgsi käikudelt on üle mindud ühistranspordi kasutajateks ja see ei ole teadagi soovitud areng, sest me liigume niigi vähe. Kui üleminek toimuks isikliku autoga sõitmiselt ja just tiheda liiklusega piirkondades isikliku autoga sõitmiselt ühistranspordile, oleks see suurepärane areng,” ütles Rihtniemi.