Agentuur liigutas oma andmed IBM-i poolt hallatavasse pilve kaks aastat tagasi. Esimene märk sellest, et midagi on valesti, oli agentuuri juhi Maria Ågreni ootamatu tagasiastumine jaanuaris. Juuli alguses algatati tema vastu salajaste andmete paljastamise eest juurdlus. Kuu keskel aga paljastas Rootsi meedia skandaali tegeliku ulatuse.

Lekkinud on näiteks kõik Rootsis välja antud juhiload koos piltidega, samuti tundlik info sildade, teede ja sadamate kohta. Eriti raske näide puudutab riiklikku sõidukiregistrit. Tavapäraselt saadetakse register küll müügiinimestele, kes seda tellivad. Sealt on aga eemaldatud tundlik info.

Seekord läks aga teele kogu register, sealhulgas tunnistajakaitset kompromiteeriv info. Selle asemel, et paluda info kättesaanutel see lihtsalt kustutada ja saata andmed uuesti, saatis transpordiamet neile kirja, kus tõi kõik kaitsealused nimeliselt välja ja palus kustutamise töö adressaatidel endil ära teha. Kiri polnud isegi krüpteeritud.

Praeguseks teadaolevalt on lekkinud veel kõigi politseiregistris olevate inimeste nimed, fotod ja kodused aadressid, sama info on nüüd avalikkuses ka hävitajapilootide ja eriüksuslaste kohta.

"Kui lihtsurelik oleks lohakuse tõttu sellise lekke põhjustanud, läheks ta eluks ajaks vangi," märgib Falkvinge. Maria Ågreni karistuseks oli aga vaevalt poole kuu töötasu kinnipidamine.