Autotootja nime pole Hiina mõjuvõimas kontrollorgan, rahvusliku arengu ja reformi komitee hindade jälgimise büroo, veel seni avaldanud, aga analüütikute hinnangul saab see olla kas General Motors või Ford.

Financial Times vahendab artiklit ajalehes China Daily, kus hindade jälgimise büroo juht Zhang Handong rääkis, et Hiina uurijad tuvastasid USA autotootja käitumises hinnakokkuleppe tundemärke ning et see autotootja on hindu müügiesindustes kontrollinud juba ülemöödunud aastast alates.

USA autotootjate turuosad Hiinas on üsna väikesed; suurim on USA automarkidest turuosa General Motorsi kontserni kuuluval Buickil - 5,2%. Fordi turuosa on 3,9 ja Chevrolet' oma 2,1 protsenti.

Handongi sõnul pole uurimisel mingit pistmist ühegi teise sündmusega, kuid analüütikud arvavad teisiti, vahendas Financial Times. Hiinlased üritavad analüütikute hinnangul USAle tagasi teha selle eest, et Trump on rääkinud plaanist loobuda "ühe Hiina" poliitikast, mille alusel ei tunnustata Taiwani iseseisva riigina.