Martelli konjaki ning Absolut vodka tootja on saanud Hiina turul tõsise tagasilöögi, sest sealse valitsuse jõulise ametnike ekstravagantsete kingituste ning uhkete õhtusöökide kombe piiramise tulemusena ostetakse ka kalleid jooke oluliselt vähem, kirjutab Market Watch.

Pernod Ricardi puhaskasum oli juuniga lõppenud majandusaastal 1,02 miljardit eurot. Aasta varem teenis ettevõte 1,17 miljardit eurot.

Ettevõtte käive kahanes 7 prostenti 7,95 miljardi dollarini. Käivet mõjutasid lisaks Hiina turu kahanemisele ka valuutakursid.

Ettevõte teatas, et ootab müügitulemuste paranemist, kuid ei täpsustanud, millal see võiks juhtuda. Pernod Ricardi juhatuse esimees Pierre Pringuet on varem prognoosinud, et müügitulemused Hiinas paranevad 2015. aastal.

Kasumlikkuse parandamiseks käivitas Pernod Ricard veebruaris kokkuhoiukava, mis peaks kolme aasta jooksul ettevõttele säästma 150 miljonit eurot. Samuti on Hiinas müügi turgutamiseks turule toodud odavamad kaubamärgid ning ettevõte töötab USA turu laiendamise nimel, et Hiina tagasilööke tasandada.