„Sellist korralagedust ja vastutustundetust pole enne nähtud. Lennuk Amsterdami 2.veebruaril väljumisega 6.50 väljus 7.50. Põhjus, et oli tegemata jäätõrje. Lennuk seisis öö läbi väljumisboksis, aga kellegi asi ei olnud et õigeaegselt jäätõrje teha. Lennukis oli palju reisijaid, kes pidid edasi lendama. Ise võin öelda ,et 5 reisijaga kohtusime uuesti Amsterdami lennujaama helpdeskis ,kus meid püüti aidata uute asenduslendude otsingul. Asi oli veel selles, et lennuaeg läks ka pool tundi pikemaks kui plaani järgi oleks pidanud olema. Kusjuures asenduslendude broneeringu peab tegema Adria Airways, mida ta muidugi polnud teinud. Täielik korralagedus ja ebaprofessionaalsus,“ seisis Ärileheni jõudnud kirjas.

Palusime sellele Adria Airways lende vahendava Nordic Aviationi kommentaari. „Eile hommikune Tallinn-Amsterdam lend hilines ilma tõttu Amsterdamis, mistõttu andis Amsterdami Schipoli lennujaam meie lennule oluliselt hilisema sloti ehk ette nähtud maandumisaja,“ selgitas Nordic Aviationi pressiesindaja Liis Veersalu.

Lisaks pikenes Veersalu sõnul lennuaeg tugeva vastutuule tõttu, mistõttu maandus lennuk Amsterdamis 8:15 asemel kell 9:40 kohaliku aja järgi.“ Nendel puhkudel ei ole meil võimalik lennu hilinemise vältimiseks enda poolt midagi teha,“ lisas ta.

Jäätõrje oli tehtud

Veersalu kinnitas, et hilinemise põhjuseks polnud kindlasti jäätõrje. „See protseduur teostatakse kõikidele lennukitele alati vahetult enne väljalendu, kui reisijad juba pardal. Nimelt püsib kaitsevedeliku kiht lennukil väga napi piiratud aja ning õhkutõus peab toimuma hiljemalt 20-30 minuti jooksul hetkest, mil esimene tilk kaitsevedelikku lennukit puudutab,“ selgitas ta.

„Jäätõrjet alustatakse alati siis, kui on kindel, et lennuk saab peatselt startida. Antud protseduur on vajalik, et õhkutõus oleks talvistes ilmaoludes ohutu ja aerodünaamika mõjutatud ei saaks,“ selgitas Veersalu.

Mis puudutab broneeringuid, siis vaadatakse Veersalu sõnul Nordic Aviationi/Adria Airways poolt broneeringud üle ja leitakse alternatiivlendudele kohad neile, kes arvatavasti oma edasilendudele ei jõua.

„Pileteid siiski ennatlikult ümber ei vormistata, sest tihtilugu hilinevad ka teised lennufirmad ja praktika on näidanud, et reisijad jõuavad siiski tihti ka jätkulendudele. Ka eile hommikul hilinenud lennu puhul oli meie meeskond leidnud asjasse puutuvatele reisijatele järgmised jätkulennuvõimalused veel enne, kui lend Amsterdamis maandunud oli. Piletid vormistas ümber KLM, kui oli selge, millised reisijad siiski oma plaanitud edasilendudele ei jõudnud," selgitas ta.