Tesla autopiloodi põhiosad on Autosteer (automaatne roolikeeraja) ja Auto Lane Change (automaatne reavahetaja), mis kasutavad kaameraid, radareid, ultraheliandureid ja andmeid, et järgida sõiduteed, vahetada ridu ja kohendada kiirust vastavalt liiklusele. Firma väitel aitavad need funktsioonid "vältida ohte ja vähendada juhi koormust".
Consumer Raports soovitab Teslal keelata aga senine Autosteer funktsioon ning programmeerida see ümber nii, et sõitja oleks kohustatud oma käsi roolil hoidma. Uurijate sõnul tekitab käte eemaldamine roolilt juhis liigse usalduse tehnika vastu (mida õhutab ka Tesla julge turundus) ning toob kaasa tähelepanu hajumise. Teiseks on hinnangu autorite arvates eksitav kutsuda seadet "autopiloodiks".
Consumer Reportsi tarbijakaitse osakonna asepresident Laura MacCleery leiab, et pikemas perspektiivis võib automaatsete ohutustehnoloogiate kasutamine küll sõiduteed turvalisemaks muuta, ent lisab: "Täna oleme aga mures, sest tarbijatele müüakse hunnikute viisi lubadusi läbiproovimata tehnoloogiate kohta." Autopiloot ei suuda tema väitel tegelikult autot juhtida, vaid lubab juhil paariks minutiks puhata.

Samuti, rõhutab hinnang, peab Tesla seadme kasutustingimused ja piirangud enne kasutamise lubamist selgemini välja tooma. Lisaks manitseb Consumer Reports Teslat beta-versioon, st täielikult katsetamata versiooni turule toomise pärast, selgitades, et paratamatult üritavad mõned varased kasutajad masina võimete piire katsetada ning suurendavad sellega seniavastamata vea tekkimist.