Hiljutisest konjunktuuriinstituudi uuringust selgub, et kuigi tarbija võib rõõmustada toiduainete hindade tõusu peatumise ja mõnede toodete puhul lausa odavnemise üle, on keskmise hinna langus ainult näiline. Nimelt jätavad jaeketid pakutavast sortimendist aina enam välja kallimaid (ja tihti ka kvaliteetsemaid) tooteid ja seeläbi suureneb just odavtoodete osakaal, mis langetabki keskmist kaubagrupi hinda. Selliste nippide puhul ei taju keskmine tarbija, et ta oleks millestki ilma jäetud, aga võib juhtuda, et kui nõudlikum ostja otsib supermarketist oma veidi spetsiifilisemat lemmikut, ei pruugi ta seda enam leida, sest vähem müüdavad tooted arvatakse sortimendist välja. Konjunktuuriinstituudi teadur Vilja Vähi toob näiteks leiva-saiariiuli, kus mõne aasta eest oli Tallinna suuremates kauplustes valida keskmiselt 64 sorti leiba, praegu aga mitu korda vähem. „Näiteks täisteraleiba saame osta ainult Stockmannist ja Kaubamajast, tihti ei leia riiulilt ka Eesti parimateks toodeteks tunnistatud kaupa. ”