Estonian Airi ja rahvusvahelise jäähoki föderatsiooni vahel sõlmitud kaheaastane leping, mille järgi lennufirma peaks ka järgmisel aastal hoki MM-i toetama, lõpetatakse tänavu. Mõlema osapoole kinnitusel peaks õnnestuma leping ennetähtaegselt ka ilma suuremate sanktsioonideta lõpetada, sest on arusaadav, et Soome liiniühenduste kaotamise korral pole Estonian Airil enam mõtet end seal ka reklaamida.

Kaks aastat järjest nii Soomes kui ka Rootsis toimuvate hoki maailmameistrivõistluste sponsorisuhete juht Tero Kumpulainen ütles Eesti Päevalehele, et Estonian Air on neile tõepoolest teatanud Soome-lendude lõpetamisest 2013. aastast ja soovib seetõttu lõpetada lepingu ka MM-i korraldajatega. Kumpulaineni sõnul ei ole selles midagi dramaatilist ning lepingu lõppemine ja Estonian Airi kui ühe sponsori kadumine neid eriti ei mõjuta. „Meil on kokku 24 n-ö rahvuslikku sponsorit, aga kuna tegemist on siiski lepinguga, peame me ikka arutama, kuidas seda aasta varem lõpetada saab ning kas üldse või kui suured kompensatsioonid sellega kaasnevad,” ütles ta.

Kumpulainen lisas veel, et ühelt poolt on neil koostöö lõppemisest kahju, aga teisalt on see arusaadav, et kui Estonian Air enam Soome ei lenda, ei tule ka partnerlusest midagi välja. Lepingu rahalist suurust ta ei kommenteerinud, öeldes ainult, et suuri summasid mängus ei olnud. Ehkki kuluaarides on koostöölepingu mahtu hinnatud miljoni euro suuruseks, lükkas Kumpulainen selle kindlalt ümber. „Saan vaid öelda, et see summa on palju väiksem ja Estonian Airi jaoks oli see hea tehing, sest nad said siin palju reklaami ja muutusid paljudele nähtavaks.”

Estonian Airi kommertsjuht Rauno Parras nentis samuti, et lepingu sisust ja selle lõpetamisega seotud kohustustest ta veel üksikasjalikult rääkida ei saa, sest läbirääkimised on pooleli. Lennufirma loodab oma huvisid kaitstes peagi mõlemale poolele sobiva lahenduseni jõuda. Mingite sanktsioonide rakendumist ei osanud Parras samuti kommenteerida. „Ma loodan pigem võistlusekorraldajate mõistvusele, sest tänaseks on leping meie jaoks raskesti täidetav ning ei täidaks ka oma eesmärki. Meie strateegia on ju teadupärast muutunud kasvamisest ellujäämiseks,” nentis Parras.