Andmekaitse määruse mõju: kliendikaardid jäävad, aga infot allahindluste kohta meilile enam ei tule
Jaanus Vogelberg
jaanus.vogelberg@epl.ee
Oma andmed uuendamata jättes saab infot soodsate hindade kohta alles poes.
FOTO: Foto: Kristjan Ats Mägi
Firmad tahavad klientide andmeid iga hinna eest ka pärast homset kasutada ja ummistavad kirjadega klientide postkaste.
Teoorias annab EL-i isikuandmete kaitse üldmäärus GDPR tavainimesele suurema kontrolli oma andmete kasutamise üle. Ent praktikas oleneb kõik inimese informeeritusest. Ja informeeritud pole lihtne olla – määrust tõlgendades on eksperdidki risti vastupidistel seisukohtadel. Lõppkokkuvõttes vastutab igaüks ise, kui näiteks kohus leiab, et ta on millestki valesti aru saanud.