NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
31.01.2018 10:14
et ikka neegreid ,musti ja ukrainaid ... peaasi, et omanik oma kasumi saaks väärtusahelata äris.
31.01.2018 10:21
Ärikas jättis viimase variandi ütlemata. Tööandja maksab töötajale suuremat palka, tekib konkurents ja kvaliteet tõuseb.
Mina ei taha et mind mu koduriigis hakatakse vigases inglise keeles teenindama. Vene keeles pole ma kunagi siin riigis rääkinud, vahest peaks inglise keelt hakkama tavasuhtluses samuti vähem kasutama?
    Näita vanemaid (4) Laadin kommentaare...
    31.01.2018 11:10
    A propos - näituseks Itaalias ja Hispaanias oli kohalikke hotelliteenindajad ypriski palju, nagu ytleb kogemus. Juanitad ja Alessandrod prevaleerisid Lumumbade ja Muhammadite ees. Hispaanias, näiteks, rakendati musti inimesi pigemini linnade heakorrateenistuses, kui hotellides.
    31.01.2018 12:22
    Minu teada on hotellimajandus kõige vähem tasustatud sektor meil siin üldse. See on jäänud sellisele tasemele aastateks kiratsema. Kohalikes hotellides, kuhu tihti asja - seal osutatakse muid teenuseid ka (jõusaal, spaa vms) ja silma jääb, et noorukesed adminnid voolavad läbi, pidevalt uued näod, sest nende töötasu väiksus tingib selle asjaolu, et ollakse ajutiselt, kuni leidub parem pakkumine kusagilt mujalt. Eesti probleem on kõrged hinnad, väikesed palgad.
    31.01.2018 13:06
    "Suuremad palgad tähendaksid automaatselt suuremaid majutushindu."

    Hispaanias teenivad hotellides töötajad rohkem kui siin ning toad on odavamad. Kuidas seda fenomeni lahti seletada?
31.01.2018 10:22
ee halb teenindus tuleb ikka juhtimisest mitte töötajast. Samuti kui Teenindaja ei oska Eesti keeles rääkida siis on see ka ju halb teenindus! Kui aga räägitakse aksendiga siis seda ma halvaks teeninduseks ei pea.
    Näita vanemaid (3) Laadin kommentaare...
    31.01.2018 14:29
    to hmm:
    "see eesti keele vajadus tegelikult väga segab eesti arengut" kohe väga segab? Mina nii ei arva. Ma arvan, et see annab just meile eelise. Ja teiseks areng ei pea alati olema kiire! stabiilsus on olulisem kui kiire areng. Kolmandaks, rahast on tähtsamaid asju ka olemas.
    31.01.2018 15:55
    "Kes on "meie"? Mul pole veel õnnestunud näha ühtegi noort eestlast (poluvernikud pole eestlased), kes oskaks vene keelt. "

    Kas sa ikka suhtled noortega? Praktiliselt kõik meie noored on vähemalt kakskeelsed, aga paljud on õppinud ka kolme või nelja keelt. Minu lapsed on näiteks päris hästi vene keele ära õppinud, neil on hea õpetaja, aga olen ka ise rõhutanud vene keele oskamise tähtsust. Minu meelest on Eestile väga suur turvarisk, kui kasvab üles põlvkond, kus pole vene keele oskajaid. Vaenlast tuleb tunda!
    31.01.2018 18:05
    Helle, suhtlen noortega ja 30+ vanusegrupiga päris palju. Mitte keegi ei oska vene keelt. Osatakse hästi inglise keelt ning tihti saksa ja/või soome keelt. Olen puutunud kokku noortega, kes on keskhariduse saanud Soomes. Minu ajal selliseid noori ei olnud.

    Väga suur osa noori ei tunne vene keeles isegi tähti. Kui nemad loevad Agatha Christie krimkat, kust kurjami nimi algab B-ga ning üks tegelastest on Veera Venemaalt, siis on nad samas olukorras mis inglased.

    Enne ilmasõda loodi Prantsuse lütseum ja Inglise kolledzh just saksa ja vene keele mõju vähendamiseks (NB! mitte kaotamiseks).

    Soomel on Venemaaga väga pikk maismaapiir (see on suur oht) ning ühine ajalugu pärast Muhu saarelt pärit keisrinna Katariina ja krahv Orlovi väimehe okupatsioonialaseid tembutamisi. Ometigi oskab väga marginaalne hulk soomlasi vene keelt. Nii peab see olema ka Eestis. Paar protsenti koolitame välissuhtluse jaoks. Ülejäänud õppigu teisi keeli. Nt on läti ja hiina keele oskajate vähesus Eestis häbiväärne. Ka lipsas uudistest läbi, et mingid iraanlased valetasid, et nad on iraaklased ja EI JÄÄNUD VAHELE. Kuidas see on võimalik? Ma ei oska ise ei araabia ega farsi keelt, kuid aktsendi järgi oleksin ma nad vahele võtnud. Eestis seda aga ei suudetud. Me elame globaalses maailmas, mitte Venemaa oblastis, kus peab aegade lõpuni Maanteeametis ja pangas vene keeles suhtlema.
31.01.2018 10:26
Valitsus ei suuda isegi homsele päevale mõelda, milleks mõelda pikaajalisi prognoose
    31.01.2018 14:32
    Meie valitsus teeb 4 aasta plaane. Hiina teeb 100 aasta plaane. ehk isegi mitte oma lastele vaid lastelastele. Ma arvan, et meil on sealt midagi õppida. Aga palun ärge nüüd kohe Hiina "õppe reisile" selle pärast minge, piisab ka mõne raamatu lugemisest.
31.01.2018 10:27
Kui ärimudel põhineb palga mittemaksmisel, siis ei ole sellist "äri" vaja.
    31.01.2018 11:04
    Eestlastele ei soovita palka maksta. Meil elab 300 000 võõrtöölist ja nende järeltulijat. Neile samuti ei soovita palka maksta. Seega on vaja uusmuulasi. Ka neile ei soovita maksta, kuid nemad on sellega rahul.
31.01.2018 10:27
Saadame eesti keele prügikasti ja viisakas teenindus on garanteeritud? Aga mis keeles?
31.01.2018 10:29
Töökätte puudus? Eestis on töötud veel ju küll! Vaja need välja koolitada ja tööle võtta. Kui sa aga palka ei raatsi maksta siis ei aita ka see imigrant sind. Ja kui sa palka ei jaksa maksta siis ehk ei peagi neid hotell vms olemas olemagi. Ja nii ei hoia sa töölisi kinni. Sellised madalapalgaliste peale ehitatud ärimudeleid pole Eestisse sellisel hulgal vaja. Imigrantide peale äri ülesse ehitamine on ebaõiglane kohalikule elanikule kui ka imigrandile endale. Kodakonsus pooliitika tuleks teha karmimaks näiteks nagu Soomes. Kui sa Riigi keelt hästi ja soravalt ei oska siis kodakontsust ei sa.
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    31.01.2018 10:55
    teiseks püüdke ometi arusaada, ettevõtja roll ei ole töötajatele jumalaisa mängimine vaid ettevõtja huvi on teenida raha endale. tehke ettevõte, vaadake ise kui palju te olete huvitatud töötajatele maksmisest.
    31.01.2018 13:25
    Selleks, et ettevõtja saaks teenida raha endale, peab ta tegema mõningaid kulutusi. Justnimelt PEAB, jumalamuidu ei lange mingit raha sülle. Need vajalikud kulutused on kindlasti suuremad kui talle meeldiks, kuid nad on hädavajalikud. Kvaliteet maksab - igatpidi. Pole kvaliteeti - pole kliente, kes oma raha sulle tooksid, olgugi et oskasid igalt võimalikult asjalt nii-ii palju kokku hoida.
    31.01.2018 14:40
    to hmm
    osaliselt sul ju täitsa õigus (ettevõtte olemas) aga peab endale selgeks tegema, et palk ei ole ainuke motivaator! ja sa ütled "tuhandese palga" eeldan, et oled ettevõtja ja räägid brutos ehk kui sul on äriplaan ülesse ehitatud kus sa ei jaksa üle tuhande bruto palka maksta siis vaata ruttu oma äriplaan üle sest sa lähed pankrotti ja leia vähemalt viisada töölise kohta juurde ja saad ehk napilt kümme aastat veel edasi tegutseda.
    Palun ära unusta, et iga siia toodud võõras hävitab Eesti Rahvust ja sinu rahakotti täitmine ei ole tähtsam kui Eesti Rahvuse säilitamine.
    Mina vaatan automatiseerimise poole! Alati saab midagi automatiseerida. Juba leidub ka nõustamis ettevõtteid selleks tarbeks.
31.01.2018 10:29
Väide keeleoskuse ja hea teeninduse pöördvõrdelise seose kohta on niivõrd huvitav, et võttis ka minu keeletuks.
31.01.2018 10:29
Pigem ikka oleneb kõik numbrist,mis palgapäeval arvele saabub ja nii mõnigi on tööst koduses Eestis huvitatud. Tasub kallil hotelli omanikul ka selle peal mõelda.
31.01.2018 10:29
Arvan, et suurema töötasu eest oleks tööjõu osas valik suurem. Jah, kasumis või madalates hindades peab järele andma, aga kes ütles, et ettevõtlus peab olema lihtne.
31.01.2018 10:30
Peale Eesti keele olen panustanud aega ja raha veel 4-ja võõrkeele selgekssaamisele kõnes ja kirjas. Mis aga on Sinu kui tööandja panus? Miinimumpalk? Sa võta peegel ja vaata.....
31.01.2018 10:30
Täiesti nõus Loodmaaga kui vaadata teisi lähi riike siis teenindav personal on kirju.kõige suurem kahju on see,et õpetad adminni välja ja ta lihsalt saab parema pakkumise teisest riigist ja otsi jälle uut.mitte ainult hotellindus ei vaja võõrtööjõudu vaid kogu Eesti .meil on palgasurve nii suur,et väiksematel Hotellidel on tõesti küsimus kuidas edasi eksisteerida.
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    31.01.2018 10:41
    Palk pole ainuke mis töötajaid kinni hoiab! Nüüd alles hakkatakse arusaama kui suur roll on töökeskonnal ja ülemuse suhtumine aluvatesse. ala kui mina ütlen hüppa ja oodatakse küsimust kui kõrgele siis selline aeg on mööda saamas. Inimeseks olemist oodatakse kõigist karjääri redelil olevatel inimestelt. Ja selle vastu, et inimene riigist välja läheb saab ainult valitsus midagi ettevõtta. Näiteks iive soodustamine maksu alandades laste toodete pealt. Rohkem lapsi seda rohkem töötaja oma töökohast kinni hoiab. Aga tihti peale tööandja ei võta tööle naisi kellel on lapsed mõistmata, et lastega vanemad on kõige väärtuslikumad ja truumad töölised (noh eeldame, et juhtkond on normaalne).
    31.01.2018 10:41
    aga ise tahate,et töötaja oskaks 5te võõrkeelt, peaasi, et vigaselt oskaks tere ja nägemist riigikeeles öelda. Välismaal makstaksegi selliste oskuste eest rohkem. Juhtkonnal veel nõukaaja mentaliteet - et töötaja on nõus kõigega... Nutiettevõtetes ja it-sektoris on suhtumine teine. Võib öelda,et raha liigub rohkem.ja see vastab tõele, aga suur % sellest investeeritakse tagasi töötajatesse.
    31.01.2018 13:29
    hea admin, siis hoia teda, ta on su firmale rohkem väärt kui vaid palganumber. Kui ei oska hoida, oled ilma.
31.01.2018 10:34
no on möla,igasugused ärikad üritavad näidata eestit kui mingit downisündroomiga "erilist" moodustist,hotellide hinnad on meil tasemel,aga palgad teistega võrreldes ikka väga nihkes.Kuidas ülejäänud maailmas asjad saavad toimida ja eestis mitte,kui ei suuda majandada hotelliäris pane putka kinni ja proovi nt pagariks hakata.Ei pea ju vinguma koguaeg,et raske, kui asi ei toimi järelikult majandatakse valesti.Eesti ärikad aga ei suuda väljamõelda muud probleemi kui vaid see,et teenindaja tahab palka.
31.01.2018 10:37
Kas umbkeelne rumeenlane või türklane tekitaks mingis kohas hea teeninduse?! Äkki hakkaks prioriteerima käivet ja mõtlema, kas ikka on igas hoones vaja mitut söögikohta nagu Tallinna vanalinnas?
31.01.2018 10:37
Maksta oma inimestele rohkem palka!
31.01.2018 10:38
Olen lisatööna admin olnud 10a. Räägin vabalt 4 keelt. Nüüdseks õpin ka seda eriala ülikoolis. Olen kõikvõimalikud lisakoolitused läbi teinud. Kõrgeim tunnipalk mis seni pakutud on 4,5. Khm. Ma tõesti ei hakka täiskohaga teenindajaks, kui ma kuus alla 1000 kätte saan. Ma olen hea, väga hea isegi, aga see maksab ka.
31.01.2018 10:40
kui maksud on langetatud 50% praegusest tasemest
31.01.2018 10:44
Tōsta inimeste palka ja probleeme ei oleks
31.01.2018 10:48
Mina ei ole nõus kompromissi tegema keele osas. Eestis tahan saada eestikeeleset teenindust ja punkt. Olen seda jama juba kohanudmõnes Tallinna söögikohas ja lennujaaama autorendis kus eesti keelt ei vallata ja see on vastik.
    31.01.2018 11:00
    Eks see meie teha olegi. Kui näeme, et teenindaja ei sa meist aru siis me ei pea enneast sellepärast ebamugavalt tundma vaid paluma teist teenindajat kes saaks Eesti keeles suheldud ja kui polegi teisi teeninindajaid siis tuleb valida teine koht kus einestada, rentida taksot vms. endal on probleem hotellis olnud kus olen pidanud 3 korda küsima hommikusöögi varem saamise kohta (oli vaja kuna lennuk läks varem kui hotelli hommikusöök) teadsin, et selles hotellis on varem pakutud varasemat hommikusööki puuviljade võileiva ja kohvi näol. sõna näol ajas eriti teenindaja segadusse. proovisin oma lauset muuta ja kolmandal korral sain vastuseks mida ootasin, et jah ja kuskohast ma selle kätte saan.
31.01.2018 10:49
tahaks teada, mismoodi need ärimehed võõrtöötajate elu siin ette kujuavad. palk sellistel ametikohtadel heal juhul 600 eurot. kus inimene sellise palgaga elab? välismaalasel korterit ju pole, vaja üürida. lisaks tahab ta süüa ja meie kliimas kuluvad riided ja korralikud jalanõud samuti marjaks ära. pluss tuba tuleb kütta. kui välismaalasel on pere, näiteks naine ja kari lapsi, siis kuhu nemad pannakse? kas ühiskond peab hakkama neile sotsiaaltoetusi maksma? kellele see siis lõpuks kasulik on? ja kellele hoopis kahjulik? palju küsimusi. palun, kallid ärimehed, selgitage meile seda asja veidi põhjalikumalt.
1 2
Jäta kommentaar
Oled anonüümses kommentaariumis, sisse logituna kommenteerimiseks vajuta siia
või vasta anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega