Kaasaaegne lennundustööstus ei soosi enam neljamootorilist Boeing 747, kuna kahemootorilised lennukid nagu näiteks Boeing 777 ja Airbus A350 on umbes sama suured, kuid suudavad lennata väiksema kütusekuluga kaugemale, kirjutas Bloomberg.

Viimasel kümnel aastal on enamus uusi 747 tüüpi lennukeid läinud kasutusse kaubaveokitena, kuid tänaseks hakkab seegi väljund kokku kuivama.

Boeing 747 saatus sõltub praegu suuresti Venemaa transpordifirmast AirBridgeCargo, kes on huvi tundnud 18 lennuki ostmise vastu. Kui see tehing peaks läbi kukkuma, siis on Boeingul valik: kas lõpetada lennukitüübi tootmine ja võtta vastu ühekordne suur rahaline kaotus või üritada edasi longata lootuses, et õhuvedude valdkond muutub taas elujõulisemaks.

Hetkel ulatub Boeing 747 ehitusjärjekord 2017. aasta keskpaigani, mis on lennunduse mõistes lühike aeg.

Siiski räägib mõni asjaolu kaubalennunduses ka Boeing 747 kasuks. Hetkel tootmises olev 747-8F, lennukitüübi edasiarendus, mis tegi oma esimese lennu 2010. aastal, on umbes kolmandiku võrra suurem kui lähemad konkurendid. Mõne logistikafirma jaoks on oluline ka see, et oleks võimalus kaupa laadida ja lossida läbi lennuki ninas asuva suure luugi, mis konkureerivate lennukitüüpide puhul võimalik ei ole.

Kui AirBridgeCargo tehing teoks saaks, siis tähendaks see täitmist ootavate 747-tüüpi lennukite tellimuste arvu kahekordistumist võrreldes tänasega. Paraku võib Venemaa majanduse kehv olukord ning viimase aasta jooksul aset leidnud rubla väärtuse kahanemine sellele tehingule saatuslikuks saada.