Möödunud aastal kolis majanduskriisist räsida saanud ja jõulist taassündi ette valmistanud AS Ilmarine kaks korda. Kõigepealt Mustamäelt Saha-Loole ja seejärel sealt Maardusse Levadia ruumidesse. Kui aasta alguses oli tööl alla 40 inimese, siis möödunud nädala seisuga oli staažika tootmisettevõtte töötajaskond ületanud juba 70 inimese piiri, kirjutas aripaev.ee.

Ilmarise kontor asub praegu täpselt seal, kus pesitses buumi tipphetkel, 2007. aastal, armatuurraua tootmisega alustanud Levadia Re-Bars Center. Isegi kontorimööbel on sama ja seinadki täpselt sama rohelist värvi. Neil ripuvad aga pildid Ilmarise viimase aja töövõitudest - sadamaehitustest.

2007. aastal oli ka Ilmarise põhitegevus ehituskonstruktsioonide valmistamine kohalikule turule, kuid tellimused kadusid kahe aasta eest täielikult. Praegu teeb Ilmarine ehituskonstruktsioone vaid väga suurtele ja põnevatele ehitustele, mis asuvad reeglina välismaal. Näiteks valmistab Ilmarine parajasti Vantaakoski raudteejaama rajatisi. Tootmishoones lõppes just liftisõrestiku kokkukeevitamine.

„Keevitada võivad mehed igas garaažis, me ei võistle nendega, kuna rõhuasetus on sertifikaatidel ning tarnekindlusel,“ selgitas Ilmarise juht Kaido Aettik ettevõtte suunamuutust. Kaks kolmandikku Ilmarise toodangust läheb välismaale ja 90% ulatuses on need sadamatesse paigutatavad veeväravad, galeriid, tuubused ja rambid. Lisaks pakutakse muud sadamatele vajalikku - ujukeid, majakaposte, poisid, pollareid jms.