"Kuidas saab see kummaline suusasaapanimeline firma, kelle pardakaardil ilutseb Adria, selliste sihtkohtade, strateegia ja täituvusega ellu jääda?" küsis Sooäär Facebookis.

"Eestikeelset ajalehte on muidugi tore lugeda, aga jube suur luksus raha eest, mis riik sellesse investeeris," leidis ta.

Eesti oma õhuliin peaks olema meie inimeste rahvusliku uhkuse ja ühtekuuluvuse kandja, nagu Estonia Air seda alguses oli ja paljude jaoks veel siiani nostalgiliselt on. Kas Nordical on võimalik jõuda rahva südamesse sõltub palju otsustest, mida uue ettevõtte juhtkond teeb, aga ka rahva valmidusest seda omaks võtta. Jõuga ühtegi brändi klientidele maha ei müü, lisas Sooäär.

Loota, et esimesel aastal ettevõte kasumisse jõuab oleks samuti naiivne, iga algus on kulukas. Seetõttu ei tasuks tänast kahjumiprognoosi üle dramatiseerida. Lennunduses on ülitihe konkurents ka subsideerituna. Ma olen veendunud, et valitsus tegi õige otsuse Eesti välisühenduste toetamise jätkamisega. Seda teevad paljud riigid, mõned otse, mõned kaudselt, ütles Sooäär. Seda tulebki teha, kui tahame, et Eesti oleks konkurentsivõimeline, aga põhiküsimus on täna selles, kuidas uus firma riigi kapitalisüsti kasutab, et me sellest maksimumi saaksime ja lennuühendused jätkusuutlikud oleksid. Me ei saa raha tuulde lennata lasta. Seda firmat tuleb juhtida südamega, omaniku- ja vastutustundega, nagu erafirmasid. Just hooliv omanikutunne kipub vahel riigifirmades kaduma minema. Usun siiralt, et ettevõtte juhtkonnal on hoolivaks suhtumiseks valmidus olemas, lisas ta.

Täna oleks vaja meil kõigil uuele lennufirmale ühiselt appi tulla, et lennukid oleks täis. See eeldab ka paindlikku hinnapoliitikat ja tarku otsuseid ettevõtte juhatuse poolt.

Võibolla tuleks otsingutel Eestist väljapoole vaadata. Võtkem kasvõi eeskuju hollandlasest Eesti sõbrast, kelle pakutud idee mõne tunniga omaks võeti.

"Pakun omakorda välja idee korraldada visioonikonverents, kuidas uus lennufirma võiks paremini tuule tiibadesse saada ja meid kõiki puudutada. Parimad ideed ja nutikamad lahendused võiks auhindu saada, kasvõi tasuta lennupileteid, kui tühje kohti niikuinii on. Võibolla on selleks vaja ka rahvusvahelisi häid mõtteid kaasata neilt, kellele Eesti oluline on. Meie oma inimesi on üle 150 tuhande maailmas. Omalt poolt tahan riigikogu turismi saadikuühendusega igati kaasa aidata. See on meie kõigi ühine mure, et Eestil tiivad oleks. Meie uus lennufirma võiks olla sama hea kui estonishing.