Coca-Cola, Groupe Danone, Kraft Foods, Masterfoods, Nestlé, PepsiCo, Unilever ja Kellogg’s võtavad tootepakenditel kasutusele uue märgistussüsteemi, mis annab tarbijatele ülevaatlikku ja tasakaalustatud toitumisalast teavet lihtsal kujul. Järgmise 18 kuu jooksul ilmuvad uued etiketid kõigile nende ettevõtete toodetele kogu Euroopa Liidus.

Balti riikides hakkab uut märgistust esimesena alates maikuust kasutama Coca-Cola.

Uus märgistus näitab toitainete soovitatavat päevase tarbimise kogust (guideline daily amounts ehk GDA), aidates tarbijatel teha informeeritud otsuseid.

Soovitatava päevase tarbimise kogused näitavad, kui palju kaloreid, suhkrut, rasva, küllastunud rasvhappeid ja soola võib inimene keskmiselt päeva jooksul tarbida, põhinedes 2000 kcal suurusel energiavajadusel.

Uus märgistus ei anna mitte ainult teavet kalorite ja toitainete kohta, mis sisalduvad toote ühes portsjonis, vaid näitab ka iga elemendi kohta, kui suure protsendi see moodustab soovitatavast päevase tarbimise kogusest.
GDA-märgistus võimaldab anda tarbijale kiiresti ja arusaadavalt kogu vajamineva teabe: info kalorite arvu kohta (portsjoni kohta ja protsendina soovitatavast päevase tarbimise kogusest) on pakendi esiküljel, täpsem teave erinevate toitainete kohta pakendi tagaküljel. Alles jääb ka praegu pakenditel olev 100g või 100 ml kohta toodud info.

Märgistuse arendas välja Euroopa toiduaine- ja joogitööstuste konföderatsioon CIAA.

Eesti toitumisekspert Mai Maser tervitab algatust. „Praegu ei pööra inimesed piisavalt tähelepanu pakenditel olevale toitumisalasele teabele, samuti on paljudel raskusi sellest arusaamisega. Näiteks Eesti haigekassa poolt 2006. aastal tellitud üleriigiline elanikkonna uuring näitas, et 64% Eesti inimestest ei pööra üldse või pöörab väga vähest tähelepanu tooteetikettidel olevale informatsioonile. Uus märgistussüsteem võimaldab toitumisalasest teabest paremini aru saada, aidates inimestel teha informeeritud valikuid igapäevase menüü tasakaalustamiseks,” rääkis Maser.
Tootjate algatust toetab ka toiduainetööstuse liit. „Meil on hea meel, et Coca-Cola on võtnud initsiatiivi CIAA poolt loodud süsteemi tutvustamisel Eesti turul. Oleme uue GDA-märgistuse eelistest ja kasust tarbijatele teavitanud ka oma teisi liikmeid ning julgustame omalt poolt kohalikke tootjaid ühinema rahvusvaheliste ettevõtete algatusega,” ütles toiduliidu juhataja Sirje Potisepp.