Ostja ei soovi võtta vastutust oma ostuotsusest. 9 tarbijat 10st soovib müüjapoolset  soovitust, mitme euro eest võiks ta kuus teenuseid ja tooteid tarbida tema maksevõimet silmas pidades, selgus krediidihaldusettevõte Lindorff Eesti tarbijakäitumise uuringu tulemustest. Uuring viidi paralleelselt läbi ka Lätis ja Leedus ning samade ootustega läheb kaupa ostma ka sealne tarbija.

Äriühingud, kellel on teadmisi ning kes käituvad müügiprotsessis nõustajana, võivad seista silmitsi riskiga,  kus nõustamisega kaasneb tarbija soovimatus võtta täit vastutust oma ostuotsusest. See omakorda vähendab tarbija seotust oma kohustistega ning võib seada ohtu maksetähtaegadest kinnipidamise väiksemagi makseraskuse ilmnemisel.

Motivatsiooniallikad maksetähtaegadest kinnipidamiseks on pigem välised. Uuringu tulemustest ilmnes, et tarbija head maksekäitumist mõjutavad tegurid on pigem välised. Tarbijaid motiveerib maksetähtaegadest kinni pidama oht sattuda avalikesse võlaregistritesse ning hea maine säilitamine tööandja ja panga ees.

95 tarbijat 100st näevad, et arve õigeaegset tasumist takistavad põhjused on isikust sõltumatud. Suurem osa tarbijaid nägi, et nende maksekäitumine on tihedalt seotud isikust sõltumatute teguritega. Palga vähendamine, töökaotus, haigus ja lahkuminek on peamised makseviivituste põhjustajad. Vaid iga viies ostja 100st võttis vastutuse ima ostuotsusest ja nägi liigset tarbimist makseraskustesse sattumise põhjustajana.

Ostja nõudmised klienditeenindusele on kõrged. Mugavuse suurenedes suurenevad ka nõudmised ja ootused klienditeenindusele. Täiendavalt personaalsele ja kiirele teenindusele ning valdkonnatundmisele nähakse klienditeenindajas ka lahenduste pakkujat ja nõustajat valdkonnas, mis toodet või teenust ennast ei puuduta. Näiteks oodatakse teenindajalt nõustamist makseraskuste ennetamiseks kui ka lahenduste pakkumist juba tekkinud makseraskuste ületamiseks.