Kas EMT hüvitab parkimistrahvi? Pargin alati EMT teenuse kaudu. Kolmapäeval ei saanud teenust kasutada ja teisi võimalusi ei olnud. Äärmiselt tobe on maksta 480 krooni lihtsalt sellepärast, et süsteem on maas.

Parkimise juhtumitega palume pöörduda EMT poole, neid automaatselt lahendada ei saa (EMT ei tea ju, et olete trahvi saanud).

Et helistada 112-te, tuli telefonist välja võtta SIM-kaart. See tundub veidi halb, kuna enamik inimesi seda ei tea ja ilmselt järgmiseks selliseks katkestuseks on see uuesti meelest läinud. Kas asja on võimalik lahendada nii, et teatud numbrite puhul (112/911) valib telefon automaatselt kõige parema leviga kättesaadava võrgu?

See on teema telefonitootjatele – hetkel on standard selline, et telefon on ehitatud valima 112 või 911 (sõltuvalt riigist on kasutusel erinevad numbrid) koduvõrgu kättesaamatuse korral ainult siis, kui SIM-kaart on välja võetud.

Kas on teada rikke põhjus, kuidas see sai toimuda väidetavalt dubleeritud süsteemis ja mida on võetud ette, et ei korduks?

Tänase päeva jooksul selgub. Vastuste kirjutamise hetkel (kell on 7:23 praegu) veel analüüsi lõplik vormistus valmis ei olnud.

Olen EMT äriklient olnud kõigest 14 aastat ja pean tõdema, et viimasel ajal on tõesti palju probleeme. Viimase aasta jooksul on pidevalt ette tulnud kõnede katkemisi poole sõna pealt ning seda Tallinna kesklinnas.  Et ühte kõnet teise inimesega normaalselt lõpule viia, tuleb talle oma kolm-neli korda tagasi helistada. Algul mõtlesin, et on aparaadi viga, aga ei, auto telefoniga on sama jama. Tundub, et EMT hakkab ära väsima koos oma vanade seadmetega.

EMT kõik võrguseadmed on 20 aasta jooksul juba mitmeid kordi välja vahetatud – kindlasti ei olnud probleem seadmete vanuses.

Kas saate anda täpse tehnilise põhjuse mille tõttu rike toimus? "Tuumikvõrgu rike" ei ole just spetsiifiline. Kas mitu ruuterit lendas korraga läbi? Kas mõni administraator tegi näpuka serveri update`imisel või confis? Kas keegi ajas kohvi serveriruumis maha ja kõik klastrid failisid?

Kõikide küsimuste puhul on vastus „ei“.

Veidike konkreetsust kuluks ära, Elioni rikkest ei tea avalikkus siiamaani mis toimus ja miks toimus, ehk on EMT veidi avameelsem?

Keeruka süsteemi analüüs võtab paratamatult veidi aega. Tänase päeva jooksul põhjus selgub.

Kas tegemist oli eksperimendiga?

Kindlasti mitte. Rikke päeval ega sellele eelnenud päevadel ei tehtud võrgus mingeid uuendusi ega muid töid.

Kas viimase aja anomaaliad sideteenustes on kuidagi eilse suurema katkestusega seotud? Kui jah, siis kuidas? Mul juhtus selline asi, et telefon teatas kolme sõnumi saamisest, aga kui lugema hakkasin, oli saabunud ainult üks sõnum, mis oli EMT sooduspakkumine PÖFFile. Kõnepostkast pole algusest peale korralikult töötanud. Osad vastamata kõnede teated jõuavad meilile, aga mingi protsent kohale ei jõua. Spämmi all ka ei ole.

Seda anomaaliat ei oska kommenteerida. PÖFFi sõnum polnud ka nii pikk, et oleks kolme sõnumina tulnud.

Kas millalgi on oodata EMT poolt suhtumise paranemisse? Viimased korrad, kui olen probleemi või rikkega teie poole pöördunud, vastatakse ikka ja alati et "aga nüüd on kõik korras" ja üldjuhul ei vabandata.

Vabandan, kui EMT klienditeenindus on Teisse ebaviisakalt suhtunud. Kindlasti koolitame pidevalt oma klienditeenindajaid ja ka muud personali.

Minu loogika järgi peaks ka sideoperaatoritel dubleeritud süsteemid olema või ei ole?

On. Tänu sellele õnnestuski viga kiiresti lokaliseerida, vigane seade võrgust välja lülitada ning teenused üksteise järel teise seadme peale ümber tõsta.

Kas EMT puhul on tegu samuti Juniper ruuteritega, millede tarkvara viga tappis Elioni tuumikvõrgu?

Jah, aga tegu pole samade ruuteritega.

Elion ja EMT on väga lähedalt seotud või siis põhimõtteliselt sama firma, kõigepealt oli Elionis sama teema ja siis EMT-s. Ilmselt on tegu mitte õnnetuse, vaid siis oluliste tuumikseadmete väljavahetamises pigem - kas siis pandi võimalusterohkemad pealtkuulamisseadmed?

Või ei tahetud lihtsalt avalikust teavitada seadmete vahetamisest ja siis lavastatigi nn õnnetus.
Kolmas variant on see, et seadmeid ja neid dubleerivaid seadmeid polnud kunagi hooldatud ja dublandid olid juba ammu rivist väljas ja mõlemal firmal korraga - minu arust on see väga ebatõenäoline.

Kinnitan, et mingeid „uusi pealtkuulamisseadmeid“ ega muud sarnast ei paigaldatud. Samuti ei teinud EMT mingeid võrguhooldustöid – neist teavitame alati ka ette ja need tööd tehakse öösiti, mil kliente on teenuseid kasutamas kõige vähem.

Kui palju on maailma telefoniside õnnestumine seotud satelliitide tööga?

See puudutab pigem satelliittelefone.

Mis jama see on, et pakute EMT võrgusisest kõne tasuta? Enamikul ongi ju see kogu aeg tasuta? Ei saa aru....kas see on kompensatsioon või naljakoht.

Reeglina on EMT klientidel tasuta peresisesed või firmasisesed kõned, mitte kõned kogu võrgus.

Miks reklaamite end "parima leviga" operaatoriks, kui enim kõnede katkemisi on just teie firmal?

Kindlasti ei ole EMT võrgus kõnede katkemisi.

Eelmise aasta mais ostsin Nokia 2730 Classicu, kuhu panin sisse Simpel`i kaardi. Tellisin ka pakettandmeside teenuse EMT-st. Kõik töötas, kuni eelmise nädalani, siis kadus andmeside mu telefonist. Kaduma läks ka 10 krooni selle teenuse tellimise eest.

Eelmisel nädalal tellisin teenuse 10 krooni eest uuesti. Kolmapäeval läks teenus jälle kaduma. Kas pean selle teenuse kolmas kord uuesti tellima? Seda hoolimata sellest, et mu telefonis on need seaded alles, aga ei tööta. Olen teinud telefonile nn restarti (välja ja sisse lülitanud), praegugi vajutasin 0-klahvi ja ekraanile tuleb: tellige esmalt pakkettandmeside.

Palume Teil pöörduda telefoniga EMT esindusse kontrolli. Kirjelduse põhjal on keeruline öelda, milles on asi, kuid tundub, et võib olla probleem telefonis.

Mis asi on EMT tuumikvõrk?

Tuumikvõrk ongi tuumikvõrk (inglise keeles core network). Kui püüda seda lahti seletada, siis nagu nimigi ütleb, on tegu keskse võrgukihiga, millega on seotud kõik ülejäänud võrgukihid.

Mida mõtleb EMT dubleeritud süsteemide all? 3G vs GSM või?

Ei – dubleerimine tähendab, et iga seadet on mitu (tavaliselt kaks). Tõsi, on ka kaks võrku (GSM ja 3,5G), kuid nende puhul on siiski tegu erinevate võrkudega.

Mul ei olnud EMT interneti, telefon oli praktiliselt päeva hõivatud, ma olin teisi operaatoreid kasutavate inimeste keskel nagu idioot, nagu maksmata arve tõttu suletud telefoniga tola. Välja helistada ei saa, tagasi helistada ei saa, netti ei saa, mis mulje ma endast jätsin teistele tänu sellele jamale. Ja see "hüvitis" - päeva tasuta kõneaega EMT võrgus - selle võiks rihtida ka veel mõnda sellisesse päeva, kus EMT võrk jälle maas on. See hüvitis on lausa mõnitamine minu jaoks.

Vabandame, kui EMT hästi mõeldud pakkumine Teis negatiivseid tundeid esile kutsus ja loomulikult vabandame ka kolmapäevase rikke pärast. Mõistame täielikult Teie pahameelt rikkest põhjustatud ebameeldivuste pärast.

Mille alusel saadakse roaming-teenuse hinnad välismaal? Kui vaadata välismaal kehtivaid sisetariife ja Eestis kehtivaid tariife ja need kokku liita, siis miks nende eest küsitav summa on lõppkokkuvõttes mitmetes kordades suurem?

Välismaal on sidehind vastavalt välisoperaatori kehtestatud hinnakirjale. See tähendab, et EMT klient maksab näiteks Orange´i võrgus Orange´i kehtestatud hinda ja Orange´i klient EMT võrgus EMT kehtestatud hinda.

Reklaamlaused on "Parima levialaga operaator", "Kvaliteetsem", "101% kaetud Eesti maa", "Parim 3G leviala". Aga tegelikult on Eestimaal kõigil leviaugud sees. 3G-internet ei levi kõikjal ja samuti pole kiirused need mida pakute. Miks te reklaamite seda, mis pole tõsi?

Mobiilse interneti kiirused, mis on reklaamides olnud, on tõesti tehnilised maksimumkiirused. Oleme edaspidi otsustanud neid mitte kasutada. 101% kaetud pole minu teada keegi operaatoritest kunagi lubanud.

Kui suurt kahju EMT selle katkestusega kandis?

See on konfidentsiaalne info.

IP-tuumikvõrgu oli valmistanud Siemens, nagu saan aru, kui suur osa oli sellel firmal, et probleemid tekkisid? Sh, kas põhjus on nüüdseks juba leitud, miks nii ulatuslik katkestus tekkis?

Ei olnud Siemens, ja rikke põhjused peaksid selguma lõplikult tänase päeva jooksul.

Kuidas hüvitate teiste mobiilioperaatorite klientidele nende kahju, et nad ei saanud EMT klientidest "sõpradele" helistada?

Seda pooltteist tundi, mil kõnede vastuvõtmine ei töötanud, ei saa kellelegi kahjuks kuidagi tagasi anda. Vabandame rikkest põhjustatud ebameeldivuste pärast ja teeme kõik endast sõltuva, et seda kunagi enam ei juhtuks.

Kas firmadel on võimalik esitada kahjunõuet, kui nad suudavad tõestada, et rike mõjutas oluliselt nende majandustegevust? Või ütlete, et rääkige reedel rohkem telefoniga?

Konkreetsete ja tõestatavate kahjunõuetega palume pöörduda otse EMT poole ja tegeleme nendega individuaalselt.

Aga kui lõpetuseks natuke nalja teha, siis kommentaariumites esindatud kahjuavaldused, nagu näiteks kommentaatoril varjunimega Joujou ehk stiilis „krt, ei saanud taksot kutsuda ja ei jõudnud lepingut allkirjastama ja mitmemilline tehing läks p***“ - siis see ei ole konkreetne ja tõestatud kahjunõue. Ega need muidugi olegi väga tõsiselt kirjutatud.