••Lennujaam sai hiljuti teatada Tallinna ja Lissaboni vahelisest uuest lennuliinist. Eestlastele on vist lennufirma TAP suhteliselt tundmatu nimi?

Neil on mõistlikud sagedused ja head kellaajad (TAP alustab 4. juulist lende kolm korda nädalas – toim). TAP on korralik liinivedaja, kes avab siin tõenäoliselt ka oma kontori ja kassa ning hakkab pikaajaliselt toimetama. Tüübilt on nad võrreldavad teiste võrguvedajatega Tallinnas – Aero-floti, Turkish Airlinesi või Luft-hansaga. TAP Portugal on meile tundmatum nimi, sest ta tegutseb maailma teises otsas, Lõuna-Ameerikas ja Aafrikas. Kusjuures, julgen ennustada, et lendudel saab olema palju brasiillasi, kes tulevad Tallinna avastama. Nende jaoks on  siin ju eksootika. Ühtlasi pean ma häbenemata panema kõigile eestlastele südamele, et nüüd tuleb uue lennufirma tulekul seda ka kasutama hakata. Nii kui lennujaam saab uue kliendi, on meil peale esimese suure rõõmu kohe mure, et lendajaid jätkuks. Kui Portugali lendudega läheks sama hästi kui Turkish Airlinesiga, siis see on juba tase.

••Tallinnast saab lennata 21 sihtkohta. Kas sellest võiks Eesti suurusele riigile piisata?

Kindlasti mitte. Me igal pool räägime ja üritame, aga on palju kohti, kus ei olegi kellegagi läbi rääkida. Kõige lihtsam näide on Praha – tšehhid panid Tallinna suuna kinni ja kellega ma siis räägin Tšehhi lendamisest? Nemad ise ei taha, Estonian Air ei saa ja ongi kõik. On veel üks väike ebatõenäoline variant, aga sellest ei saa praegu rääkida. EA-l on nii vähe lennukeid ja võimalusi areneda, pealegi on nad Euroopa Komisjoni uurimise all, mis ei lubagi uusi liine avada. Mõned otsused on ka niivõrd omavahel seotud, et meil jääbki üle ainult oodata. Näiteks ei ole meil praegu Berliini, Roomat ega Pariisi ja me ei ole sellega üldse rahul.

Loe edasi, kas 21 lennusihtkohast Eestile piisab, mis saab Aasia lendudest ning kuidas mõjutavad riigiabi reeglid Eesti lennundust.