Järgneb lühiintervjuu Baltika juhi Meelis Milderiga:

PTA teatas poodide sulgemisest, suurtest nõuetest ning panga jäikusest arendustegevuseks lisalaenu anda. Mis on teie meelest PTA probleemide taga, on selleks valed otsused või turu halb seis? Odavama väliskauba pealetung? Inimeste kasvav harumus lennata oma riideid ostma Eestist välja?

Koduturul kahjumi teenimine tähendab reeglina nõrka kaubapakkumist. Eesti turg on Baltika jaoks ka kriisiaegadel olnud kasumlik, rääkimata käesolevast aastast, mil osa meie brändide tulemused ületavad juba 2008. aasta taset.

Mäletan 5-6 aasta tagust aega, kui mainiste, et rõivatööstuses peaks hoidma oma käes kõiki ahelaid - alates toomisest ja disainist, turunduse müügi ning müügiketini. Ka Baltika on vähendanud poepindu ja ajanud ruutmeetrilt teenitava käibe numbrit suuremaks. Kas selline mudel on ennast õigustanud ja kasumlik?

Vertikaalmudel moeäris, kus kogu väärtuskasvu ahel on ühtselt juhitud, on ennast turgudel piisavalt tõestanud. Maailma üks ilmselt edukamaid ja suuremaid moeärisid Inditex Grupp tõestab seda üliveenvalt. Samas ei garanteeri ükski mudel iseenesest edu, tarvis on seda ka efektiivselt opereerida.

Ka Baltika puhul ei ole olnud küsimus niipalju mudelis - seesama mudel oli vägagi edukas aastatel 2004-2007, kuivõrd me turgusid, kus me opereerime, tabanud majanduskriisis, ostujõu kadumises, valuutade devalveerimises jms. Vertikaal on loomulikult keeruline juhtida ja mõnes mõttes inertne, kuid kui kriis on õnnestunud läbida, siis stabiilset kasvu võimaldav. See on just see, mida me näeme oma mudeliga toimumas.

Efektiivsuse kasvatamine on meil fookuses ning selle tulemusel kasvas teises kvartalis müük ruutmeetrile 10% ning brutokasum ja brutomarginaal 4%. Tegevuskulud on vähenenud 6% ja poevõrgu opereerimise kulud 10% ning selgelt paranenud on ka allahindlusmäärad. Ootasime teisest kvartalist ärikasumit ning kui mitte arvestada valuutakursi kahjumit, siis me sisuliselt saavutasime selle.

Millises seisus on täna Eesti rõivaturg ning kuhu on see suundumas, millised on trendid?

Nagu ikka: tugevamad kasvavad ja nõrgemad hääbuvad, samas pole mingit totaalset brändide kadumist või uute tulemist turul toimunud. Meie oleme suutnud selle aasta esimeses pooles Eestis kasvatada oma müüke 14%.

Kas PTA kui firma päästmine oleks vajalik ning võimalik, mida oleks selleks vaja?

Teadmata PTA äriraskuste detaile, ei saa kommenteerida. Kindlasti jäävad kaubamärgi kauaaegsed tarbijad korraks kurvaks, aga turg tühja kohta ei kannata ja teiste hulgas ka meie brändidel hea meel teha oma pakkumine.