Milline lamellrehvide müügiga hädas olev firma tellis naastrehvi-vastase kampaania? Või arvate ka teie, et lamellrehv suudab asendada kevadisel kiilas külateel naastu?

Lamellrehvide müügi osakaal tõuseb iga aastaga, lamellrehve arendatakse kogu aeg ning premiumklassi lamellrehvid on tänapäeval juba väga head.

Linna tingimustesse soovitame lamellrehve, kus teed on suhteliselt puhtad (v.a. eelmine ekstreemne talv). Kui palju sõitmist toimub just külateedel, siis oleks kindlasti naastrehv õige valik.

Kas vastab tõele, et lehttina, vasarat ja näpitsaid omades saab ka kodus rehve balansseerida?

See ei vasta kindlasti tõele. Kodus peaks tegelema ikka koduste tegevustega.

Miks kasutatakse Märjamaa Kummimehes kasutatud balansseerimisraskusi, mis sealt sõidu ajal minema lendavad?

Me ei kasuta Märjamaal ega kusagil mujal kasutatud raskuseid. Kuna veljetootjaid on palju ja veljetüübid on erinevad, on keeruline leida universaalset raskust, mis kõigile sobiks. Sealt tekkisid ka probleemid raskustega, kuid nüüdseks on see mure lahendatud.

Kuhu pöörduda, kui lohaka töömehe tõttu jäetakse poldid korralikult kinnitamata ja mille tulemusena võib liikluses tekkida eluohtlik olukord? Selliseid juhtumeid on minu tutvusringkonnas olnud paar korda. Õnneks on kõik lõppenud hästi ja autoomanikud on ise vea likvideerinud, kusagil seda fikseerimata. Milline oleks õige käitumine asja lahendamisel?

Rattamutrite kinnitust peab kontrollima peale 50 km läbimist. Töökojas tuleb rattamutrid kindlasti momentvõtmega ja õige jõuga kinni pingutada. Probleemide puhul tuleb kindlasti töökotta tagasi pöörduda, kus tuleks esitada pretensioon ja probleem lahendada, sest rehvitöökodadele ongi kõige tähtsam, et rattad ikka auto küljes kinni püsiks.

Soovitan rehve paigaldada sellistes töökodades, kes on aastaläbi olemas, mitte ei paki oma asju peale hooaega kokku, sest see annab võimaluse oma murega ka kuhugi pöörduda.

Millised on teie hinnangul lamellrehvi plussid ja miinused?

Miinuseks on pidamine puhtal jääl, mis tekib fooride ette ning külateedele. Muus osas on lamellrehv naastrehviga samaväärne. Lamellrehviga on hääletum sõita ning nende kasutamine on oluliselt rohelisem, sest nad ei lõhu teekatet.

Millised rehvid ise talvel autole alla panete?

Ise kasutan lamellrehve, kuna enamus sõidud on linnas ja suurematel maanteedel.

Milliste rehvide kasutamine tuleb odavam - kas lamellrehvide või eraldi suve- ja naastrehvide komplekte omades?

See oleneb väga paljudest teguritest. Üldiselt soovitame kasutada talvel talverehve ja suvel suverehve. Kui läbisõit on väike, siis võib ka lamellrehvidega aastaläbi sõita. Õige valiku tegemiseks peaksite konsulteerima rehvimüüjaga.

Kui suured on rehvide poole aasta hoiustamise kulud?

Meil Tallinna töökodades maksab hoiustamine 100 krooni tükk.

Mis on viga, kui iga ratta pöördega kaasneb heli? Hästi kuuldav 60-90 km/h sõites, nagu laulaks?

Pöörduge sellise probleemiga töökotta, kuna hetkel on raske hinnata, mis võib seda heli põhjustada.

Rataste laulmisest. Suverehvid all - laulab. Originaalid. Teeninduses öeldi, et rehvid valesti kulunud, pane talverehvid alla ja tee kokkujooksu kontroll. Panin talverehvid (mõlemal juhul oma velgedel, ka originaalid) alla, nüüd kuulen laulmist vähem, kuid on olemas. Kuulen esimese vasaku ratta suunast. Mida teha?

See võib tekkida tõesti rehvide valesti kulumisest (alarõhk, ülerõhk, tasakaalustus) või rattalaagri kulumisest. Pöörduge töökotta, kus teid on teenindatud ning paluge neil leida lahendus.

Kas pesete rehvid koos velgedega puhtaks ka enne balansseerimist?

Peseme, väikese lisatasu eest. Küll aga puhastame kõik veljed enne tasakaalustamist.

Kas Eesti rehviliit ja rehvimüüjad saaksid tulla appi koostöös transpordiettevõtete ja kõikide liiklejatega selle vastu, et meil ei võetaks mingeid rumalaid seadusi naastrehvide kasutamise vastu, kuna meie teeolud ei ole tavalised nagu Euroopas ja oleme väga muutlike ja keeruliste ilmastikutingimustega piirkond?

Meid ennastki paneb imestama, et naastrehve soovitakse keelata. Meie seda kindlasti ei poolda ja usun, et meiega on ühel meelel ka teised.

Kas teil on kusagil äratoodud tabel, kus on märgitud velje laius ja siis rehvide laius, mis sinna veljele sobivad?

Meil on tark raamat olemas, info saamiseks pöörduge töökotta. Kuna tegemist on väga mahuka infoga, siis kodulehele seda üles panna ei ole mõistlik.

Suverehvideks 205/55R15 valuvelgedel. Kas võin samadele velgedele panna talverehvid (naast) 195/55R15?

 Parem oleks 195/60R15-.

Kaubikule soovitate lamell- või naastrehve?
Sõltub, kus kaubik sõidab ja kui palju sõidab. Enamus kaubikutele soovitame naastrehve.

Kas talverehvide suurus (laius, kõrgus) peaksid erinema suverehvidest? Nt minu autol on suverehvid 225/65R17, kas talverehvid peaksid olema samas mõõdus või midagi muud?

Alati on parem, kui jääb sama mõõt.

Pole küll ehk otseselt rehvidega seotud, aga kui on replikad (mitteoriginaalveljed) veljed aastaringselt rehvidel, siis kas ja kui halvasti mõjub see velgedele?

Talvetingimused Eestis võivad veljed ära rikkuda, seega soovitame neid kasutada suvisel ajal. Talvel tuleks kasutada talvetingimustesse mõeldud velgi. Talv rikub velgedel laki ja värvkihti.

Kas kusagil müüakse suverehve 13" ja laius 195....215mm? Siiani kõige laiem rehv mis leidnud olen, on 185 mm.

See on eritellimuse teema, kuid neid rehve saab. Pöörduge meie töökodadesse.

Kuidas suhtuda turvapoltide kinnikeeramisse pneumoga?
Turvapolte/mutreid tohib lahti ja kinni keerata ainult käsitsi!

Kui mul on rehvid olemas, aga plekkvelgi pole, kuidas siis rehvivahetus välja näeb? kas pean kohapealt veljed ostma?

Ei pea, kui rehvid sobivad olemasolevatele velgedele, siis need paigaldatakse.

Kasutan lamellrehve ja nimelt Navi Ice Zea on all ja märja teekattega on nad ju nagu slik rehvid. Või on probleem milleski muus?

Oman täpselt samasugust kogemust, mis mindki ehmatas. Ice Navi Zea on tõsine talverehv, mis hakkab õigesti tööle alles miinuskraadidega. Teie probleem tuleneb liiga soojast ilmast, kuid ilma jahenedes on tegemist tõeliselt hea rehviga.