Kujutage ette, et teil tuleb kliendile maha müüa (okei, pähe määrida) sulatatud suusad. Mida teete? Saku mees Laur Sibold alustas sellest, et selgitas kuulajatele, kui kasulik asi on suusatamine. Ja miks inimesed ei käi tööl suuskadega? Sest neid pole kuhugi panna. Ainus lahendus on isesulavad suusad.

Ei, see pole meele- ega teeveejahutaja. See on Müügiguru 2004 finaal, kuhu ligi 500 inimesest pääses reede õhtuks 12. Ja Eesti parima müügimehe tiitli noppis importõlle hulgimüügifirma tegevdirektor Laur Sibold. Kui teie telefonis hüüab ühel päeval keegi kõlava häälega TERE!, siis on see suure tõenäosusega müügimees Sibold ise.

Igapäevaselt tuleb abielus ja kahe lapse isal tegelda müügiga 60-70 protsenti tööajast. Alati püüab ta enne, kui kohale saabub või helistab, midagi kliendi kohta välja uurida. “Sest kui kliendist midagi ei tea, on praktiliselt võimatu kaupa maha müüa,” teab Sibold. Nii alustabki ta sellest, et uurib, kuidas kliendil läheb.

Tase keskpärane

Müügiguru võistlust tiitlinoppija eriti tõsiselt ei võta: “Nagu Eurovisioon või nii. Arvan, et kõige paremad müügimehed üldse võistlusele ei tulnudki.” Kolm päeva tuli ülesandeid lahendada internetis, CV-Online’i keskkonnas, reedel seisti finaalis žürii ees. Lahkus Sibold sealt päris kena noosiga: diplom, 13 000 krooni eest Peep Vainu koolitust ning õigus kuu aega kasutada 1. seeria BMW-d. Müügivõistluse korraldaja, CV-Online Baltikumi turundusjuht Tiina Saar hindas tänavuste osavõtjate taset kesk-päraseks. “Hästi palju oli ülipüüdlikke, n-ö müügiõpikust mahakirjutatud vastuseid ning vähe isikupära ja sära,” ütles Saar. Žürii andis hindeid skaalal 1-10 ning 10 punkti saajaid õieti polnudki. “Näiteks teise võistluspäeva viimases ülesandes paluti öelda ühe lausega, mis kasu oli kliendiga kohtumisest. Kujutage ette, ei suudeta ühe lausega vastata!” imestas Saar.

Tema hinnangul noppis Laur Sibold müügiguru tiitli just sära ja vahetu esinemisega.

Eelmise aasta võitja Mati Pruul hindas tänavust võistlust eelmistest raskemaks: koolitusfirma Vain ja Partnerid ülesanded ei käskinud midagi müüa, vaid lahendada tõsiseid probleeme.

Tänavune võistlus oli juba neljas ning esmakordselt oli väljas ka 40 võistkonda.

Jõukatsumine finaalis

Naljakad esemed

•• vedrujalgadega kirjutuslaud

•• tabletid ohjeldamatu liiderlikkuse taltsutamiseks

•• Hiina nähtamatu ööpesu

•• hääle kiledaks muutmise eliksiir

•• pool Opel Astrat aastast 1986

•• nurrutugevdamise masin kodukassidele

•• laulev wc-pott (eri ekskrementide peale tuleb erinev heli)

•• rääkiv koer

•• veekindel täpiline vanniülikond

•• mittelehviv riigilipp

•• aastane klubikaart maale vanaema juurde

•• isesulavad suusad

•• teisaldatavad kortsus kulmud ja naerulohud

Neljas võistlusaasta

Väljas ka meeskonnad

•• Võistluse korraldas CV-Online. Ülesanded koostas Vain ja Partnerid.

•• Võistlus kestis neli päeva, neist kolm päeva internetis.