Suvel kinnitati avalikult plaan B olemasolust. Paljud uskusid. Parvlaev Kõrgelaid on 20 päeva seisnud kai ääres. Eile õhtul katkestati piletimüük, see tähendab, et teenus katkes. Räägitakse madalast veest ja tehakse nalja vee tarnimisest ja sellega kaasnevast suurest hankest, kus on võimalik jälle „sikku" teha, aga tegelikult peaks rääkima sobivatest laevadest. Väinameri ja laevade sobivus võiks olla ühe seminari teema, kuhu kutsuda suunatult tänase võimuliidu ministrid. Nüüd võib-olla alustatakse läbirääkimisi, sellises kriitilises olukorras ollakse läbirääkimistel kehvemas positsoonis. Kes vastutab plaan B läbikukkumise eest ning üleoleva suhtumise eest saarlaste ja hiidlaste suhtes?

Hiidlased ja saarlased on seni olnud kannatlikud. Piinlik on aga kõigil, sest Eesti on mereriik - Väinamerd ei sõida me viimased 20 aastat. Liivimaa Kroonikast saab juba väärt kogemuse. Võib-olla on kogu see parvlaevaprotsess parempoliitikute salakaval käik tõestamaks, et riik on halb peremees. Kuid see pole nii - on korrumpeerunud mõtteviisiga poliitikud, kes peaksid ka vastutust kandma. Taavi Rõivase poliitiline meeskond räägib suurima rõõmuga Venemaa ohust, aga ise ei suuda ka rahuaja tingimustes vastavalt lubadustele nelja uut parvlaeva liinile tuua ja ei suuda isegi plaani B tagada. Kuidas siis selline valitsus tegutseb kriisiaja tingimustes? Vastus. Nagu kanad takus. Kanade kujund on seepärast loos, kuna Valdo Randpere rääkis vahepeal Riigikontrolli kaagutamisest ja Jürgen Ligi kuulis kaagutamas naispoliitikuid. Suur segadus valitseb Taavi Rõivase valitsuses.