Jaapani ajaleht Nikkei kirjutas, et vastava ametliku avalduse teevad Jaapani peaminister Shinzo Abe ja India peaminister Narendra Modi 12.detsembril, mil Jaapani valitsusjuht Indiat külastab.

Jaapani kiirrongide Shinkasen ehitusprojekt näeb ette 505 km pika trassi ehitust. Ehitustegevus peaks algama 2017. aastal ja raudtee valmima 2023. aastal. Maksimaalne kiirus on sellel lõigul 320 km tunnis, mis tähendab, et senise kaheksa tunni asemel kaetakse kahe linna vaheline vahemaa kahe tunniga.

Jaapan ei piirdu oma tehnoloogiliste lahenduste pakkumisega, vaid eraldab ka triljoni jeeni ehk umbes 8,1 miljardi dollari suuruse laenu. Kuidas selle vahendeid täpselt kasutada, ei ole veel kindaks määratud. Ühe kaalumisel oleva variandi kohaselt eraldatakse kümne aasta jooksul igal aastal 100 miljardit jeeni. Laenuga mööduks India seni suurimast jeenilaenu saajast Indoneesiast.

Jaapan tegutseb taristuprojektide vallas kogu maailmas aktiivselt, kuid edukalt on oma Shinkanseni tehnoloogia suudetud seni müüa vaid Taivanis. Tõsist konkurentsi pakub Jaapanile Hiina, sest nende projektid on odavamad. Nii loobus Indoneesia septembri lõpus rahalistel põhjustel Jakarta- Bandungi liinil Jaapani tehnoloogiast ning valis Hiina pakkumise. 2010. aastal loobus Jaapani kiirraudtee ehitamisest kõrge, 56 miljardi dollarilise hinna tõttu Vietnam.

Hetkel loodab Jaapan Shinkaseni liinide loomise lepingud sõlmida USAs ja Malaisias.