Eesti tihedaima liiklusega ristmiku ääres paikneva ASi Kristiine Kaubanduskeskuse külastajate arv vähenes tänavu septembris võrreldes möödunud aastaga 5 protsenti. Kaubanduskeskuse juht Allan Remmelkoor ütles, et tänavune langus septembris on jaekaubandusturul üldine trend. Tavaliselt on septembris külastajate arv võrreldes varasema aastaga suurenenud. Remmelkoor tõi tänavuse languse põhjuseks pika sooja suve. “See kurnas läbi, inimesed kulutasid raha festivalidel ja kontsertidel,” ütles Remmelkoor.

Remmelkoor ütles, et andmeid saab pidada küllaltki usaldusväärseks, sest külastajate arvu mõõdavad infrapunakiirega varustatud seadmed. See võimaldab hoida külastajate arvu kontrolli all.

Septembri jahenemist tunnetas ka Eesti suurim jaekaubandusfirma, üle 300 mln kroonise kuukäibega ETK Grupp. Ettevõtte käive kasvas septembris 23 protsenti, mis on vähem kui varasematel aastatel. Ettevõtte juht Mihkel Sims ütles, et tavapärasest nõrgemat septembrit ei saa kuidagi põhjendada 11. septembri rünnakuga Maailma Kaubanduskeskusele. Pigem on tema sõnul tegemist ühelt poolt sooja suve mõjudega, kus inimesed puhkasid veel augustis ja said esimese töötasu pärast puhkust kätte alles oktoobris. Teiselt poolt on tegemist tarbija loogikaga, kus septembris pärast puhkusi on tarbimine tagasihoidlik, oktoobris tõuseb, novembris tõmbub taas tagasi ja detsembris jõuab haripunkti.

Simsi sõnul avaldab jaemüügile kõige suuremat mõju Eestis sisemine tegur: elektri ja vee kallinemine ehk valdkonnad, mis on konkurentsi alt väljas. “See, kui palju Eesti Energia hinnatõusust juurde saab, läheb jaekaubandusest maha,” ütles Sims. Muid ohtusid jaekaubandusele Eestis tema sõnul pole.

ETK Gruppi kuuluvad Konsumi, Edu ja Maksimarketi ketid ning osalus Prisma supermarketis.