Kasvu vedasid tööstuskaubad, millest suure osa moodustasid garderoobikaubad. Järgnevatel kuudel on oodata kasvutempo aeglustumist, kuid ilmselt jääb kasv Euroopa keskmisega võrreldes kiireks, ulatudes 5–7 protsendi kanti.

2015. aasta juunis ulatus jaemüük Statistikaameti andmetel 461 miljoni euroni, kasvades aastaga kümme protsenti. Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli 535 miljonit eurot, suurenedes jooksevhindades aastaga viis protsenti ning püsivhindades kuus protsenti.

Jaekaubandus on Eestis terve esimese poolaasta jooksul olnud viimaste aastate keskmisest oluliselt kiirema kasvuga. Seda hoolimata asjaolust, et turistide arv on vähenenud, kes on samuti olnud oluliseks toeks Eesti jaekaubandussektorile. Madal tööpuudus ja kõrge hõive on loonud tugeva baasi sisetarbimise kasvuks ning tõenäoliselt jääb see kestma ka järgmistel kuudel.

Suurematest segmentidest kiirenes tekstiiltoodete, rõivaste, jalatsite ja nahktoodete ning majatarvete müük, mille mahud suurenesid aastaga 13 protsendi võrra. Küllaltki tihe konkurents antud segmendis on toonud kaasa suuremad sooduspakkumised, mis omakorda toetavad müüki. Oma panuse võisid tänavu anda ka mõned soojad ilmad juunis, mis tekitasid inimestele kõrgendatud ootused suveilma suhtes ning motiveerisid neid oma garderoobi täiendama. Väga kiiret kasvu näitab endiselt müük interneti teel, mis suurenes aastaga 63 protsenti. Samas, üldmahtudes jääb antud segmendi osa tagasihoidlikuks, moodustades kogu jaemüügist veidi enam kui kaks protsenti.

Sõidukikaubanduses toimus juunis samuti elavnemine ning antud segmendi ettevõtete müügitulu suurenes aastaga 17 protsenti. Püsiv kasv jätkus kütusemüügis, kus mahud suurenesid püsivhindades kuus protsenti. Samas odava kütuse tõttu langes mootorikütuse müüjate müügitulu jooksevhindades kaheksa protsenti. Mullusest odavam kütus ning suuremad sissetulekud on suurendanud inimeste liikuvust ning vajadust kütuse järele.

Niivõrd kiire jaekaubanduse kasv juunis oli mõneti üllatuseks. Kuigi tingimused on soodsad, kuulub kümneprotsendiline kasv siiski pigem erandite alla. Kuna tööpuudus on praegu juba küllatki madal ning hõive kõrge, on väga raske näha uut katalüsaatorit, et antud kasvutempot hoida. Kuna turistide arvu kiiret kasvu ei ole samuti oodata, jääb järgnevatel kuudel jaekaubanduse kasv pigem tagasihoidlikumaks, tõdes Lember.