Eesti Päevalehe kiirtest 1,3 miljonit krooni maksva Jaguar XKR-ga

Nähtavus on napp, tagaistet peaaegu polegi, kuid see-eest on võimsust, kiirust, luksust ja elegantsi kümne auto jagu, mis teeb Jaguar XKR-st unistuste auto. Jaguarile jäi väheks paar aastat tagasi ilmavalgust näinud XK8 mootori võimsuse näitajatest (294 hj), mille tulemusel sündis Genfi autonäituseks märtsis 76 hobujõudu võimsama mootoriga superauto XKR.

XKR on Jaguari ajaloos kõige kiirem seeriamudel. Neljaliitrine 370 hobujõuga V8 mootor ajab igal autohullul suu vett jooksma. Kupee saavutab 100-kilomeetrise tunnikiiruse 5,4 sekundiga, kabriolett on 0,2 sekundit tahmasem. Temast nobedamad on üksnes Ferrarid, Lamborghinid ja muud supersportautod. Hobujõud võimaldaksid XKR-ga kihutada ligi 300 km/h, kuid turvalisust silmas pidades on auto tippkiirust elektrooniliselt piiratud 250-ni.

Ilma kogemusteta raske gaasijalaga juhil ei maksaks XKR-i rooli taha istuda. Auto lendu saamiseks piisab vaid väikesest pedaalivajutusest. XKR-ga maanteel sõites jääb juhi ülesandeks vaid suunatulede vilgutamine ja rooli hoidmine. Soovitav on siiski ka spidomeetrit kaeda, sest möödasõidul kasvab Jaguari kiirus mõne hetkega 140–160 km/h. Auto agressiivsust taltsutab veidi elektrooniline viiekäiguline automaatkäigukast. Sport-Jaguare tehaksegi paraku ainult automaatkäigukastiga. Mõneti on see põhjendatud, sest suure hobujõuga mootori puhul võib algaja juht siduriga mängides autoga jänni jääda.

Välimuselt erineb XKR oma vanemast vennast XK8-st vaid üksikutelt disainielementidelt. Auto sportlikkust toonitavad senisest suuremad 18-tollised valuveljed, õhupilud esikapotil ning traadist võrku meenutav radiaatorivõre. Samuti on Jaguari logo teistest erinevalt punasel taustal. Auto kiskjalik naeratus on sedavõrd efektne, et 1996. aastal tunnistati XK8 aasta ilusamaks luksus-sportautoks.

XKR-i interjöör on miljonit väärt. Armatuurlaud ja keskkonsool on valmistatud käsitsi töödeldud pähklipuust ning istmed naturaalsest nahast. Auto varustuse loetlemine läheks väga pikaks, sest kõik, mida autodele on võimalik paigaldada, kuulub XKR-i standardvarustusse. Lisana on võimalik tellida veel tassihoidja, juhiistmete-, välispeeglite ja rooli mälu koos elektriliselt reguleeritava rooliga, GSM-telefoni ja Harman Kardoni audiosüsteemiga.

XKR-i kupeeversiooni kõige suurem puudus on halb nähtavus taha ja külgedele. Sportliku välimuse ja kere turvalisuse nimel on aga kõigil sportkupeedel ohverdatud juhi vaateväli. Teine ohverdus on tagaiste. Hoolimata tagaistme olemasolust on Jaguar XKR kaheinimeseauto. Püstjas ja külgedelt kumer tagaiste jääb kitsaks isegi lapsele. Ka pagasiruum on kupeedele omaselt tagasihoidlik. Tehase väitel mahub pagasiruumi kaks golfikotti.

Esimese super-Jaguari ostis metallifirma EMEX omanik Toomas Truuvert, kes tellis täislisavarustusega valge nahksisuga ligi 1,5 miljonit krooni maksva kabrioleti eelmise aasta oktoobris.